خبرگزاری کار ایران

ریس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی خبرداد

صادرات 22 میلیون دلاری از خوی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی سیمان، انواع کنسانتره میوه، عایق‌های رطوبتی، سنگ‌های معدنی و منسوجات را از جمله کالاهای صنعتی صادراتی از شهرستان خوی در این مدت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، «یحیی کاظمی» با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش تولید کالاهی صنعتی گفت: در یک سال گذشته به وزن بیش از 20 هزارتن انواع کالاهای صنعتی و محصولات معدنی از واحدهای بزرگ تولبدی و صنعتی شهرستان خوی به خارج از کشور صادر شد.

وی افزود: این میزان صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه ماقبل بیش از 10 درصد رشد داشته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی سیمان، انواع کنسانتره میوه، عایق‌های رطوبتی، سنگ‌های معدنی و منسوجات را از جمله کالاهای صنعتی صادراتی از شهرستان خوی در این مدت اعلام کرد و افزود: واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان خوی به طور میانگین همه ساله 20 تا 30 درصد محصولات خود را بخارج از کشور صادر می‌کنند.

وی کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان ، ارمنستان و آلمان را مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از واحدهای تولیدی خوی اعلام کرد.

کاظمی تصریح کرد : در بخش صنعت شهرستان خوی بیش از 2500 نفر اشتغال دارند.

وی افزود : 14 درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی صورت گرفته و این شهرستان از نظر وجود واحدهای صنعتی بزرگ همچون سیمان، کنسانتره و نساجی یکی از شهرستان‌های فعال استان و شمال غرب کشور است.

کد خبر : ۳۵۹۳۷۸