خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۴ صورت گرفت؛

صدور 372 اخطاریه زیست محیطی به واحدهای تولیدی،صنعتی و خدماتی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۴۸۸

مسئول حوزه معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از پایش گسترده واحدهای صنعتی، خدماتی و صدور اخطاریه به واحدهای دارای آلودگی در سال 94 خبرداد.

«سعید موسوی» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان اینکه اهمیت و توجه به محیط زیست یک وظیفه همگانی است، گفت: به‌منظور کاهش آلودگی‌های واحدهای تولیدی ،صنعتی و خدماتی در سال 94 از 2545 واحد در سطح استان توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست و واحدهای تابعه مورد پایش زیست محیطی و نمونه برداری قرار گرفتند.

موسوی افزود: در این راستا 372 مورد اخطاریه در زمینه کاهش آلودگی آب، خاک و هوا برای این واحدها پایش شده صادر شد که در صورت برطرف نکردن آلودگی ها به عنوان صنعت آلاینده جهت اخذ عوارض آلایندگی به سازمان مالیاتی کشور معرفی شدند.

وی افزود: کارشناسان معاونت نظارت و پایش محیط زیست به طور مستمر از این واحدها بازدید می‌کنند و درصورت مشاهده آلودگی این صنایع، موظف به استانداردسازی و دفع خطر مربوطه می‌شوند. همچنین موضوع پایش گسترده صنایع از طریق خوداظهاری و توسط آزمایشگاه‌های معتمد در سال 95 برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده که در صورت تولید آلایندگی باید مشکلات و  ایرادهای خود را برطرف کنند.

مسئول حوزه معاونت نظارت و پایش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود : در مرحله مقابله با واحدهای صنعتی آلاینده 3 رویکرد را دنبال می‌کنیم که ابتدا اخطار، هشدار و در مرحله نهایی برخورد قانونی است که امیدواریم واحدهای صنعتی به این مهم توجه کنند و بحث پایش های زیست محیطی و رعایت اصول بهره برداری سبز را همیشه مدنظر قرار دهند.

وی افزود :رعایت اصول زیست محیطی در تولید  یکی از مهم ترین عامل در جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط زیست بوده و با فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست گامی موثر در این زمینه برداشته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز