خبرگزاری کار ایران

9 کبک وحشی به آغوش طبیعت سلماس و مهاباد بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۴۹۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس گفت: هفت قطعه کبک توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلماس در اطراف سد دریک رها سازی شدند و به آغوش طبیعت بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سلماس، «مهران نظری» با اعلام این خبر گفت: این پرندگان زیبا که چند روز پیش از 2 نفر فروشنده غیرمجاز در حین فروش در میدان دواب سلماس ضبط شده بودند پس از اطمینان از سلامتی جهت ادامه حیات در طبیعت رها سازی شدند.

«کامران حسینی» رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مهاباد از رها سازی 2 قطعه کبک به دست دوستداران محیط زیست در ارتفاعات منطقه مهاباد خبر داد.

وی گفت: تعدادی از همیاران محیط زیست ضمن هماهنگی با اداره تعداد دو قطعه کبک وحشی را در ارتفاعات مهاباد رها کردند .

وی اظهار داشت :که این دو قطعه کبک از مدتها قبل زیر نظر اداره در مکانی مناسب باز پروری شده و هنگامی که سلامت کامل و قدرت پرواز  را باز یافتند در دامن طبیعت رها شدند که در زمان رها سازی ضمن سردادن آواز دل نشین وانتقال صدای زیبای خود به طبیعت به جمع همنوعان خود پیوستند.

کبک پرنده‌ای است بومی ایران و از جمله پرندگانی‌ است که به رغم کاهش قابل توجه آنها در طی ۲۵ سال گذشته، هنوز به تعداد فراوان در ایران زادوولد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز