خبرگزاری کار ایران

درنشست مسئولان میراث‌فرهنگی و آموزش‌وپرورش استان؛

روند مرمت موزه مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۵۸۱

روند مرمت و ساماندهی بنای تاریخی موزه مدرسه 22 بهمن ارومیه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، در این نشست،‌ مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی فعالیت های انجام گرفته از جانب اداره کل میراث فرهنگی استان را قابل تقدیر دانست و گفت: مدرسه 22 بهمن ارزش والایی در بین عامه مردم به ویژه جامعه فرهنگیان دارد و لذا احیاء آن جان تازه ای به کالبد فرهنگی شهر می بخشد.

«فریدون سیدمصطفوی» با ارائه پیشنهاد لزوم حفظ کاربری فرهنگی و آموزشی این بنای تاریخ گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان آماده است تا همسو با طرح‌های مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری‌های لازم را بعمل آورد.

بنا به همین گزارش در این نشست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز گفت: مرمت و احیاء ابنیه تاریخی همواره یکی از اولویت های اصلی این اداره کل بوده و هست و در این میان مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه باتوجه به قدمت و جایگاه تاریخی آن، در سرفصل پروژه های مرمتی قرار دارد.

«جلیل جباری» افزود: در خصوص لزوم مرمت، ساماندهی و احیاء مدارس تاریخی، خوشبختانه رویکردی همسو و همپایه ای مابین این اداره کل و آموزش و پرورش وجود دارد که امیدواریم با تشریک مساعی بیشتر و رفع موانع مربوط به کمبود منابع اعتباری، بتوانیم مشکلات باقی مانده را حل و فصل کنیم.

در این جلسه، محمد فتحی معاون میراث فرهنگی اداره کل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگاه مرمت و احیاء مدرسه 22 بهمن از جمله خاکبرداری زیر زمین، اجرای کانال‌های نم زا، اجرای سنگ فرش، دیوارکشی محوطه و نصب سر در ورودی گفت: در سنوات گذشته از سوی میراث فرهنگی هزینه های زیادی صرف این پرو‍ژه شده که در حال حاضر نیز هرچند با کمبود شدید اعتبار مواجه هستیم ولی این کارگاه برقرار است.

گفتنی است مدرسه 22 بهمن ارومیه بعنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی ارومیه که در خیابان امام قرار دارد متعلق به دوره پهلوی بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز