خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری با اصحاب‌رسانه مطرح شد؛

بیمارستان تأمین‌اجتماعی خوی در دهه فجر افتتاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۴۱۰

اولین نشست‌خبری فرماندار خوی در سال جدید در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، حسین سیوانی‌اصل در این نشست با اشاره به اهمیت و ظرفیت اصحاب‌رسانه در پیگیری مشکلات شهرستان اظهار داشت: طرح خبر و انعکاس فعالیت‌ها باعث خدمت رسانی بیشتر به مردم می‌شود.

سیوانی‌اصل افزود: نقد مسئولان و پیگیری مطالبات مردم حق همه رسانه‌ها است و فضایی را ایجاد می‌کند تا همه امورات شهرستان پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حفظ انسجام در بین اصحاب رسانه، فضایی آکنده از نقد، پیشنهاد، تحرک و کار در شهرستان حاکم شود .

سیوانی اصل همچنین خواستار فعالیت بیشتر اصحاب رسانه در پیگیری طرح ها وپروژه های شهرستان، تهیه گزارش از کارها و خدمات انجام شده و انتقاد از دستگاههای اجرایی شهرستان گردید .

فرماندار شهرستان خوی با بیان اینکه در سال مالی 94 شاهد تخصیص 60% از اعتبارات بودیم تصریح کرد: این مقدار باعث بروز برخی مشکلات در روند اجرایی پروژه ها شده و امیدواریم تا پایان سال مالی این مقدار افزایش یابد .

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه ها و طرح های شهرستان اظهار داشت:

بیمارستان 217 تخت خوابی: این طرح با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجراست و امیدواریم در سال 95 با سرعت بیشتری پیشرفت کرده و اوایل سال آینده به بهره برداری برسد .

بیمارستان تأمین اجتماعی: به احتمال زیاد در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود و پیش بینی می شود در یک سال و نیم آینده مشکلات مربوط به بخش بهداشت و درمان شهرستان تا حد مطلوبی حل شود .

خانه های بهداشت روستایی: با افتتاح 27 خانه بهداشت روستایی در سال جدید نرخ خدمات بهداشتی در روستا به میزان مطلوبی خواهد رسید.

جاده های شهرستان: شهرستان خوی از این نظر دچار مشکلاتی است اما خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته امید می رود در سال آینده در این بخش بصورت ریشه ای شاهد تحرک جدی باشیم .

تعریض جاده قطور: این جاده علیرغم نبود منبع مشخص تخصیص اعتبار، با مساعدت های جناب آقای سعادت استاندار محترم در حال اجرا است و به میزان 8 کیلومتر از طرف مرز رازی تعریض جاده به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی تعریض 15 کیلومتر دیگر نیز آغاز خواهد شد .از 4 تقاطع غیر همسطح جاده قطور نیز عملیات اجرایی تعداد 2 تقاطع در حال اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و عملیات اجرایی 2 تقاطع دیگر نیز در سه ماهه دوم سال جاری آغاز خواهد شد .

پایانه رازی: تملک اراضی از ماه آینده آغاز خواهد شد و امید می رود از اوایل خرداد ماه عملیات اجرایی ساخت پایانه گمرکی رازی آغاز شود.

فضاهای آموزشی: شهرستان خوی نیازمند افزایش فضای آموزشی موجود است و خوشبختانه با حضور خیرین مدرسه ساز شهرستان شاهد توسعه این فضاها هستیم و امید است با همکاری دولت و خیرین مدرسه ساز، فضاهای آموزشی شهرستان به میزان مطلوبی افزایش یابد .

بخش آب: طرح انتقال آب شرب از سد آغچای به خوی به مراحل اجرایی رسیده که امیدواریم با تعیین پیمانکارعملیات اجرایی آن آغاز شد.

بخش صنعت: در این بخش با صدور تعداد 115 فقره پروانه تأسیس واحد صنعتی به میزان 4000 میلیارد ریال ظرفیت سرمایه گذاری در شهرستان ایجاد شده است. از 115 فقره پروانه صادر شده 33 مورد با سرمایه گذاری بیش از75 میلیارد توامن به هبره برداری رسیده و برای 600 نفر شغل مستقیم ایجاد شده است

بخش فرهنگی و اجتماعی: امسال اولین سینمای بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید و با ایجاد کافه کتاب و جشنواره شمس و دیگر برنامه های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان گام های موثری در این بخش برداشته می شود .

شمس تبریزی: این طرح در دو فاز تعریف شده است. در فاز اول ساماندهی فضای موجود، آزادسازی محوطه و طراحی فضای موجود به میزان تقریبأ 8 هزار متر و با نصب نماد مناسب روی مزار تا 7 مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد. در فاز دوم نیز طرح نهایی ساخت مقبره شمس در کمیته فنی میراث فرهنگی طرح و با تصویب آن به عنوان پروژه ملی، عملیات اجرایی آن در سال های آتی انجام خواهد شد .

بخش معدن: طرح ساخت 18 کیلومتر جاده دسترسی به معادن شهرستان در حال اجرا است و تا شهریور ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید . این جاده یکی از طرح های زیربنایی در بخش معدن است که تعداد 15 معدن از این جاده بهره مند خواهند شد.

سازمان های مردم نهاد: سیاست فرمانداری توسعه سازمان های مردم نهاد و ایجاد بستر مناسب برای فعال شدن سرمایه های اجتماعی در شهرستان خوی است و در این راستا برای 35 واحد سازمان مردم نهاد پروانه صادر شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز