خبرگزاری کار ایران

بوستان ساعت ارومیه میزبان 50 هزار عدد گل لاله

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبزشهرداری ارومیه گفت: 50 هزار عدد گل لاله در بوستان ساعت در سال جاری کاشته شد.

«علی شایگان» امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان اینکه امسال علاوه بر کاشت ۱۵۰ هزار پیاز گل لاله در بوستان‌های مختلف شهر، ۵۰ هزار گل لاله در بوستان ساعت واقع در خیابان خرمشهر کاشته شده است، بیان کرد: چند سالی است که ارومیه میزبان هزاران گل لاله‌ای است که در بوستان‌های شهر جلوه نمایی می‌کنند و سال گذشته، شهرداری ارومیه بیش از ۲۰۰ هزار پیاز گل لاله را در بوستان‌های شهر کاشته شده است.

وی ابراز کرد: امسال نیز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه در اقدامی گسترده تعداد بیشتری از انواع گل‌های رنگا رنگ را نسبت به سال گذشته در بوستان‌های مختلف شهر کاشت تا شهروندان بار دیگر شاهد مناظر زیبای از طبیعت باشند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه فضای شهر ارومیه با کاشت بیش از ۲۰۰ هزار عدد پیاز گل لاله در رنگ‌های متنوع در بوستان‌های مختلف عطر آگین شد، افزود: عمده گل‌های لاله در پارک بزرگ گوللر باغی کاشته شده‌اند.

وی با اشاره به کاشت گل لاله درمناطق کم برخوردار، افزود: بوستان ساعت ارومیه همانند پارک گللر باغی شاهد شکوفایی گل‌های لاله در فروردین و اردیبهشت ماه است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام اینکه در بهار، طرح تعالی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز در شهر ارومیه اجرا می‌شود، گفت: سازمان پارک‌ها وفضای سبز ارومیه با بهره گیری از گونه‌ها و رنگهای متنوع لاله، بنفشه، پامچال، شب بو، می‌ناچمنی و ترکیب بدیع آن با دکو مالچ شنی و چوبی در قالب طرح‌هایی زیبا و عمیق (در بعد معنا)، تلاشی مستمر و پویا را در جهت جلوه گر ساختن زیبایی‌های بی‌بدیل و بالقوهٔ ارومیه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون از انواع نشای گل‌های فصلی ۹۵ در شهر ارومیه کاشته شده است، بیان کرد: این گل‌ها شامل بنفشه، مینا چمنی، شب بو، همیشه بهار و کلم زینتی است.

گفتنی است، جشنواره گل‌ها در روز ۲ اردیبهشت، همزمان با ولادت امام علی (ع) و روز پدر در پارک گوللر باغی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۶۲۳۶۵