خبرگزاری کار ایران

با حضور طرفین؛

تفاهمنامه شهرداری ارومیه با مرکز موروس آلتی کامپی ایتالیا به امضاء رسید

تفاهمنامه شهرداری ارومیه با مرکز موروس آلتی کامپی ایتالیا به امضای شهردار ارومیه و ماتئو گوچئونه رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، محمد حضرت‌پور، در این دیدار با اشاره به اینکه کشور ایتالیا و ایران قرابت فرهنگی با هم دارند و ارومیه فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری دارد، تاکید کرد: باید فرصت‌های سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران اروپایی فراهم شود.

وی با اعلام اینکه ۲۵ درصد جمیعت شهر ارومیه را قشر جوان تشکیل می‌دهد، گفت: با این میزان، در ۱۰ سال آینده نیازمند به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ارومیه هستیم که در این راستا نیازمند به جذب سرمایه گذار هستیم.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی نیز نیازمند جذب سرمایه گذار است، افزود: می‌توان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور ایتالیا در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

ماتئو گوچئونه، رییس مرکز موروس آلتی کامپی نیز با اعلام اینکه ارومیه ظرفیت‌های بی‌شماری برای توسعه در تمام زمینه‌های به ویژه گردشگری دارد، گفت: کشور ایتالیا به دنبال بین المللی کردن فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران است و سندی در این رابطه تدوین می‌کند که براساس این سند روند سرمایه گذاری در ایران و به ویژه ارومیه آغاز شود.

قائم مقام مرکز مطالعات مشترک اروپا با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری شهر ارومیه جهت معرفی به سرمایه گذران کشور ایتالیا با پژوهشگری اینجانب در ارومیه آغاز شده است، گفت: باید پتانسیل و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و گردشگری شهر ارومیه در کل جهان به عنوان باغ شهر و شهر آب شناسانده شود.

رییس مرکز موروس آلتی کامپی با اشاره به موقعیت‌های جغرافیایی شهر ارومیه، گفت: درشمال کشور ایتالیا نیز شهری از لحاظ جغرافیایی شبیه ارومیه وجود دارد که با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و گردشگری در این شهر شاهد رونق اقتصادی در آن هستیم.

وی اشاره با افق ۱۴۰۴ شهرارومیه یعنی شهر پاک، فرهنگی، مجهز به فناوری نوین اطلاعات وحمل و نقل ریلی، عنوان کرد: برای تحقق این مهم، باید زمینه‌های سرمایه گذاری در قالب تفاهم نامه در شهر ارومیه صورت گیرد.

گفتنی است؛ تفاهم نامه شهرداری ارومیه با سرمایه گذار کشور ایتالیا با موضوعات گردشگری و تبادل توریست، سرمایه گذاری در زمینه احیا و نوسازی اماکن قدیمی و تبدیل آن‌ها به هتل‌های سنتی و رستوران، تولیدات کشاورزی در زمینه صادارات و صنایع جنبی، سرمایه گذاری در زمینه معادن از استخراج تا فرآوری و صادارات، سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر، مطالعات، فاینانس و تامین مالی، همکاری در زمینه خواهر خواندگی شهر‌های ایتالیا در زمینه‌های مختلف با ارومیه و برگزاری فعالیت‌های و مناسبت‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به امضا رسید.

کد خبر : ۳۶۳۱۳۷