خبرگزاری کار ایران

فرماندار سلماس

آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سلماس هستیم

فرماندار شهرستان سلماس گفت: با پیش بینی ۱۳۴ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان سلماس، آماده برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سلماس هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سلماس، «مسعود حاجی علیلو روز چهارشنبه مورخ ۱ اردیبهشت ماه در جمع ناظران هیات اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای در شهرستان سلماس افزود: سه هزار نفر عوامل اجرایی در حوزه‌های امنیت و انتظامی، ثبت نام و اخذ رأی در شعب وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و کارهای پشتیبانی و تدارکات لازم در این خصوص انجام شده است.

فرماندار سلماس با اعلام اینکه از تعداد شعب اخذ رای ۸۰ شعبه روستایی و ۵۴ شعبه شهری در نظرگرفته شده است، افزود: افرادی می‌توانند در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سلماس شرکت کنند که در مرحله اول در سلماس رای خود را به صندوق انداخته باشند و یا موفق به رأی دادن نشده باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سلماس گفت: نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات می‌توانند از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه دوم اردیبهشت تا ساعت هشت صبح روز نهم اردیبهشت تبلیغات خود را انجام دهند.

حاجی علیلو همچنین تایید نتایج انتخابات در ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور توسط شورای نگهبان را از دلایل مهم حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات برشمرد و گفت: در مرحله نخست انتخابات تنش سیاسی در سطح ملی، استان و شهرستان نداشتیم.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه حجم کار در انتخابات هفتم اسفندماه سنگین بود، اما گروه‌های سیاسی فعالانه وارد شدند، نامزد مورد حمایت معرفی کردند و رقابت سنگینی را پشت سر گذاشتند و با پذیرفتن نتایج انتخابات از سوی همگان، مرحله نخست الگوی بسیار خوبی برای مرحله دوم شد.

فرماندار سلماس با تاکید بر اینکه قطبی و سیاسی کردن انتخابات به هیچ عنوان مورد تایید نیست، افزود: در حال حاضر با وجود اینکه دو داوطلب در شهرستان سلماس به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، ما شاهد کمترین حاشیه و تخلفات در این مدت بودیم.

رئیس ستاد انتخابات سلماس گفت:‌‌ همان طور که در مرحله نخست انتخابات مشارکت حداکثری و حضور گسترده اهمیت ویژه‌ای برای کشور، استان و شهرستان و برای منتخبین مردم داشت، مرحله دوم نیز حضور مردم بسیار حایز اهمیت است.

مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه در برخی حوزه‌های انتخابیه کشور از جمله در شهرستان سلماس برگزار می‌شود.

شهرستان سلماس با داشتن ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر : ۳۶۳۵۱۶