خبرگزاری کار ایران

درسال ۹۴ صورت گرفت؛

10 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در سردشت جمع‌آوری و معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۳۴

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سردشت گفت: 10 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در سال 94 جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سردشت، «احمد امینی» گفت: بازرسان بهداشت محیط در سطح شهرستان مقدار 10 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در جریان دو طرح تشدید و طرح سلامت نوروزی با هدف تشدید نظارت بر اماکن مشمول مقررات آیین نامه ماده 13 مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که در طول سال و از اوایل اسفندماه سال 94 لغایت فرروین سال جاری را جمع آوری کرده بودند، به مناسبت هفته سلامت در محل دفن زباله‌ها با حضور مسئولان ادارات سطح شهرستان به صورت استاندارد معدوم سازی و سوزانده شد.

امینی افزود: بازرسان بهداشت محیط در قالب هفت تیم بازرسی سیار و ثابت ، پنچ تیم دو نفره سیار و دو تیم دو نفره ثابت به صورت روزانه نسبت به انجام بازرسی در مناطق شهری و روستایی و اماکن بین راهی اقدام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه 8400 بازدید به طور میانگین ماهانه 700 بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی درسال گذشته انجام گرفته بود، اظهار داشت: از این تعداد 60 مورد بازدید از مراکز و اماکن به مراجع قضایی معرفی و سه مورد از این اماکن تعطیل شده است. همچنین به دو مورد شکایت مردمی در خصوص اماکن متخلف بهداشتی رسیدگی  و پس از بازرسی اعلام نقض شد.

امینی تصریح کرد: تعداد چهار مورد از فروشندگان دوره گرد که نسبت به فروش مواد غذایی اقدام می کردند، جمع‌آوری شدند.

به گفته کارشناس مسئول بهداشت محیط این شهرستان برای 2 هزار نفر متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی 1900 کارت سلامت از طریق این مرکز صادر شده است.

 امینی در ادامه خاطر نشان کرد: کلر سنجی به صورت مشترک با شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی به طور مرتب و روزانه جهت کنترل کیفی آب انجام می گیرد که سالانه بالغ بر 6 هزار مورد کلر سنجی شهری روستایی وحدود 800 مورد نمونه برداری میکروبی آب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز