خبرگزاری کار ایران

در اواخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود؛

8 ایستگاه دوچرخه هوشمند در ارومیه راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۴۶

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه گفت: بعد از افتتاح سیستم اشتراک دوچرخه هوشمند در ارومیه، شهروندان می توانند از اواخر اردیبهشت ماه از دوچرخه هوشمند استفاده کنند.

«صادق حسین دوستی»در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان اینکه برای طرح اشتراک دوچرخه هوشمند دو فاز تعریف شده است، اعلام کرد:  فاز اول شامل بخش تفریحی(داخل پارک ها) و فاز دوم در راستای کاهش ترافیک در داخل شهر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول شامل سه ایستگاه از میدان امامت تا نبوت است، افزود: پنج ایستگاه نیز برای فاز  دوم طرح اشتراک دوچرخه هوشمند شامل مسیر های خیابان شورا ، حسنی ، ارتش ، میدان انقلاب و میدان تقاطع غیر هم سطح مدرس پیش بینی شده است.

حسین دوستی با اعلام اینکه طرح اشتراک دوچرخه هوشمند توسط یک شبکه مجازی کنترل  می‌شود، گفت: جابجایی سریع، قابل انعطاف برای مسافت های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کاهش نشر آلاینده های سمی و گازهای گلخانه ای را از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام شهروندان برای استفاده از اشتراک سیستم دوچرخه هوشمند، گفت: بعد از افتتاح ، مراحل ثبت نام از سوی شهرداری ارومیه در محل های تعیین شده آغاز می شود و شهروندان با ارائه مدارک لازم و نوشتن فرم های ثبت نام می توانند کارت اکترونیکی برای استفاده از دوچرخه را دریافت کنند.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری ارومیه اظهار کرد: نرخ کرایه استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه از طریق شورای اسلامی شهر ارومیه تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه ها از طریق کارت الکترونیکی آزاد می شود، تصریح کرد: البته کارت های اتوبوس نیز این مزیت را خواهند داشت و شهروندان می توانند با تحویل کارت‌های اتوبوس برای اجرای عملیات کارت الکترونیکی دوچرخرخه، از آنها نیز استفاده کنند.

حسین دوستی با بیان اینکه دوچرخه های سیستم هوشمند دوچرخه کاملا استاندارد است، افزود: این دوچرخه دارای تک الکترونیک، تیوب لس(عدم پنچر شدن)، قابلت تنظیم صندلی دوچرخه ها و سبد خرید است .

وی با اعلام اینکه الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا است، که به همت مشاورین فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است، اعلام کرد: در مرحه اول 8 ایستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده است که در آینده قابل افزایش به 21 ایستگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز