خبرگزاری کار ایران

پردیس دانشگاه ارومیه به باغ ایرانی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۲۱۵

صبح امروز جلسه مشترک رئیس و مدیران دانشگاه ارومیه با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بمنظور بررسی همکاری‌های مشترک در خصوص صیانت از مجموعه تاریخی- فرهنگی پردیس دانشگاه ارومیه در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «رحیم حب نقی» رئیس دانشگاه ارومیه با ابراز قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که توانست مجموعه تاریخی- فرهنگی پردیس دانشگاه ارومیه را در فهرست آثار ملی کشور به ثبت برساند،‌ گفت: هم اکنون مسئولیت مشترکی بین ما و میراث فرهنگی بوجود آمده است تا پس از این در زمینه نحوه حفاظت و نگهداری از این مجموعه تاریخی، اقدامات و وظایف مشترکی را بجای آوریم.

وی با پیشنهاد تبدیل این مجموعه به نمونه باغ ایرانی افزود: طرح جامع این کار توسط همکاران ما تهیه شده است و ما آماده‌ایم تا این طرح را با ابراز نظر از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و پس از تایید و تصویب، با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط به مرحله اجرا برسانیم.

در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با قدردانی از دیدگاه فرهنگی و دلسوزانه رئیس دانشگاه ارومیه به مواریث تاریخی و فرهنگی، اظهار کرد: ثبت ملی آثار و مجموعه های تاریخی و فرهنگی باعث می شود تا همکاری‌ها و تعامل مابین ارگان های ذیربط برای حفظ و صیانت از این آثار، بیشتر و جدی‌تر شود و ثبت ملی مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه نیز قطعاً با نظر مساعد و همکاری خوب همه مسئولان دانشگاه، امکان پذیر شد.

جلیل جباری با اسقبال از طرح پیشنهادی رئیس دانشگاه ارومیه گفت: با مطالعه و بررسی‌های کارشناسی و همه جانبه، قطعاً این طرح می‌تواند بهترین گزینه برای حفظ هویت تاریخی- فرهنگی این اثر باشد و از سویی دیگر می‌تواند به یکی از مکان‌های مهم گردشگری شهر بدل شود.

در این جلسه،‌ محمد فتحی معاون میراث فرهنگی اداره کل نیز با بیان تاریخچه این اثر و برخی از ویژگی های منحصر بفرد آن، گفت: ثبت این اثر ارزشمند همواره یکی از دغدغه های مشترک همه ما بود و امیدواریم با همکاری خوبی که وجود دارد بتوانیم ضوابط مربوط به حرایم آثار ثبت شده را نیز که مهمترین فاکتور برای حفظ و صیانت دائمی از این مجموعه ارزشمند است،‌ اعمال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز