خبرگزاری کار ایران

فرماندار چالدران

زمینه جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی چالدران باید فراهم شود

جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی شهرستان چالدران صبح امروز با حضور فرماندار، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مدیران ادارات در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چالدران، «کریم حسین‌زاده» فرماندار شهرستان چالدران در این جلسه با تشریح مشکلات موجود در این شهرستان و با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های صنعتی چالدران در راستای گسترش شهرک صنعتی گفت: زمینه جذب سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی شهرستان چالدران باید فراهم شود و مشکل اصلی توسعه و گسترش شهرک صنعتی چالدران معارضان هستند.

حسین‌زاده با بیان اینکه صنعت چالدران نیازمند توجه جدی دولت برای ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی در زمینه صنایع و معادن، صنعت کشاورزی و گردشگری و با استفاده از مزایای مرزی بودن، بررسی مسائل و مشکلات صنعت راکد چالدران ضروری است.

وی مساحت شهرک صنعتی چالدران را ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود. به دلیل داشتن معارض برای هیچ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی مجوز فعالیت صادر نشده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه از این میزان وسعت مشکل ۲۱ هکتار از اراضی این شهرک با معارضان حل شده افزود. جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی در این شهرک طرحهای تشویقی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است که می‌توانند با مراجعه به فرمانداری این شهرستان از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی نیز گفت: امسال ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساختهای لازم در شهرک‌های صنعتی استان هزینه خواهد شد و اختصاص این میزان اعتبار از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوده که در جهت ایجاد زیر ساخت‌ها از جمله برق، آب و گاز رسانی و خیابان کشی و توسعه شهرک‌ها هزینه خواهد شد.

مسعود مهدی‌زاده مقدم با بیان اینکه در حال حاضر استان آذربایجان غربی دارای ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت ۲ هزار ۴۰۰ هکتار می‌باشد افزود امسال نیز ۳۴ شهرک و نواحی صنعتی جدید به وسعت ۱ هزار ۷۴۰ هکتار با هدف استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید و توسعه فعالیت‌های آنان در مرحله عملیاتی شدن است که با ایجاد زیر ساخت‌های لازم به متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی واگذار خواهد شد.

در پایان این جلسه اعضا از نزدیک شهرک صنعتی چالدران را بازدید و در جریان مشکلات آن قرار گرفتند.

کد خبر : ۳۶۷۲۲۹