خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی خوی خبرداد؛

خوی قطب اول تولید عسل در ایران محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۷۰۵

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: امسال در طبیعت پرگل و گیاه این شهرستان در شمال آذربایجان‌غربی بیش از 360 هزار کلونی و کندوی زنبور عسل مدرن و بومی مستقر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، مهران زینال‌زاده در مراسم استقرار یکی از زنبورداران در زنبورستان‌های شهرستان‌خوی اظهار کرد: برای تولید عسل مرغوب استقرار کندوهای زنبور عسل در دل طبیعت این شهرستان از چند روز قبل آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: در شهرستان خوی 361 هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد که از این میزان 7 هزار و 800 کندوی زنبور عسل به صورت سنتی و بومی و مابقی مدرن است.

مدیر جهاد کشاورزی خوی، اظهار کرد: سالانه از زنبورستان های کشور بالغ بر 76 هزار تن عسل تولید می‌شود که سهم استان از این میزان تولید 29 درصد است.

وی ادامه داد: به طور متوسط بین 25 الی 30 کیلوگرم عسل از هر کندو در این شهرستان تولید می‌شود. 49 درصد عسل تولیدی در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان خوی است.

زینال‌زاده گفت: امسال به لحاظ شرایط خوب آب و هوایی در فصل زمستان و بهار، پیش‌بینی می‌شود افزون بر 10 هزار و 500 تن عسل در شهرستان خوی برداشت شود و بدین ترتیب شهرستان خوی قطب اول تولید عسل در کشورمان محسوب می‌شود. در بخش صنعت زنبورداری شهرستان خوی بیش از یک هزار و 200 تولید کننده فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز