خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی شهردار ارومیه خبرداد:

ایستگاه‌های هوشمند اشتراک دوچرخه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی شهردار ارومیه گفت: شهروندان می‌توانند از اواخر اردیبهشت همزمان با بهره برداری از سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

«صادق حسین دوستی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، با بیان اینکه برای طرح اشتراک هوشمند دوچرخه ۲ فاز تعریف شده است، افزود: فاز اول شامل بخش تفریحی (داخل پارک‌ها) است و فاز دوم نیز برای کاهش ترافیک در داخل شهر اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه فاز اول شامل ۳ ایستگاه از میدان امامت تا نبوت است، گفت: ۵ ایستگاه نیز برای فاز دوم طرح اشتراک دوچرخه هوشمند شامل مسیرهای شورا –حسنی- ارتش – میدان انقلاب و تقاطع غیرهمسطح مدرس پیش بینی شده است.

دوستی با اشاره به اینکه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه توسط شبکه مجازی کنترل می‌شود، گفت: جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام شهروندان برای استفاده از اشتراک سیستم دوچرخه هوشمند، بیان کرد: بعد از بهره برداری، مراحل ثبت نام از سوی شهرداری ارومیه در محل‌های تعیین‌شده آغاز می‌شود و شهروندان باارائه مدارک لازم و نوشتن فرم‌های ثبت نام می‌توانند کارت اکترونیکی برای استفاده از دوچرخه را دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه گفت: نرخ کرایه استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه به وسیله شورای اسلامی شهر ارومیه تعیین می‌شود.

وی افزود: دوچرخه‌ها به وسیله کارت الکترونیکی آزاد می‌شود و البته کارت‌های اتوبوس حال حاضر نیز این مزیت را خواهند داشت به شرط آنکه شهروندان، کارت‌های اتوبوس را تحویل دهند تا عملیات برنامه‌دهی کارت الکترونیکی دوچرخه روی آن انجام شود.

حسین دوستی با بیان اینکه دوچرخه‌های سیستم هوشمند دوچرخه کاملا استاندارد است، بیان کرد: این دوچرخه‌ها دارای تک الکترونیک، تیوبلس (پنچر نشدن)، قابلیت تنظیم صندلی دوچرخه‌ها و سبد خرید است.

وی با اعلام اینکه الگوی این طرح برگرفته از جدید‌ترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کار‌شناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است، گفت: در مرحه اول ۸ ایستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده است که در آینده قابل افزایش به ۲۱ ایستگاه است.

کد خبر : ۳۶۹۳۸۱