خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر ارومیه مطرح کرد:

۷۰ درصد آلودگی هوای ارومیه ناشی از خودروهای فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۷۸۸

عضو شورای شهر ارومیه گفت: ۷۰ درصد از علل آلودگی هوای ارومیه ناشی از خودروهای فرسوده است.

«محمد ستارپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، اظهار کرد: با تلاش و انسجامی‌که بین مسئولان شورا و مدیریت شهری ارومیه در سالیان اخیر شکل گرفته، تلاش زیادی برای زیباسازی این شهر به انجام رسیده و بخشی مهمی از اهداف تحقق یافته است.

وی با اشاره به لزوم گسترش فضای سبز  مناطق پایین دست ارومیه،  تاکید کرد: برای احداث فضای سبز در برخی نقاط شهر نیازمند فضای خالی هستیم، که به دلیل پراکندگی ساختمان‌ها و رعایت نکردن ضوابط معماری با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم.

ستارپور افزود: سرانه فضای سبز هر فرد در ارومیه به 10 متر رسیده و هر سال نیز سعی بر افزایش این سرانه داریم.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی که به دست دهیاران اداره می‌شود، شهرداری حق ورود به آن‌ها را ندارد تصریح کرد: با این حال سعی در آبادی روستاها و رسیدگی بهتر از قبل در مناطق روستایی چسبیده به شهر را داریم.

ستارپور با اشاره به وضعیت کرایه‌های تاکسی در سطح شهر ارومیه بیان کرد: در صورت دو نرخی‌شدن بهای بنزین کرایه تاکسی‌ها نیز افزایش خواهد یافت، اما در غیر این صورت کرایه‌ای افزایش نمی‌یابد.

عضو شورای شهر ارومیه اظهار داشت: 30 درصد از اتوبوس‌های داخلی شهر فرسوده بود و 70 درصد آلودگی شهر نیز به دلیل وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر است، که برای این مسئله نیز برنامه‌ریزی و مطالعات  در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز