خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان تکاب

فعالیت معادن موجب رونق اقتصادی در شهرستان تکاب شده است

فرماندار شهرستان تکاب گفت: فعالیت معادن موجب رونق اقتصادی در شهرستان تکاب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، «ایرج ثقفی» در دیدار با کارکنان مجموعه فرمانداری شهرستان تکاب با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری معادن فعال در تکاب افزود: فعالیت‌های معدنی در چند سال اخیر در تکاب فرصت‌های زیادی را برای توسعه این شهرستان بوجود آورده و از این‌رو معادن پیشگام رونق اقتصادی در شهرستان تکاب هستند.

وی بیان کرد: اگر حجم فعالیت‌های معادن از چرخه اقتصادی تکاب خارج شود این شهر با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

ثقفی اظهار کرد: هم اکنون بیش از دو هزار نفر از اهالی شهرستان تکاب در معادن و کارخانه‌های طلا و سنگ مشغول کارند که همین امر موجب رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و توسعه شهرستان شده است.

فرماندار با اشاره به نقش چشمگیر فعالیت‌های معدنی در رشد اقتصادی تکاب افزود: اشتغال جوانان، تخصیص درآمدهای مالیاتی و ارزش افزوده معادن و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با معدن در تکاب، نوید بخش حرکت‌های عمرانی و آبادانی این شهرستان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های سنگبری فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های سنگ و مواد معدنی در کنار معادن می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج مواد خام معدنی از شهرستان، زمینه تبدیل تکاب را به یک شهر صنعتی و معدنی فراهم نماید.

وی ادامه داد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید بر توسعه صنایع معدنی در مناطق محروم استوار است و بر همین اساس در شهرستان تکاب نیز تمهیدات لازم برای ارتقاء بهره‌وری فعالیت‌های معدنی بکار گرفته شده است.

ثقفی خاطرنشان ساخت: با تحقق اهداف دولت تدبیر و امید و همکاری دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی و سرمایه گذاران، عقب ماندگی‌ها و محرومیت موجود در تکاب رفع خواهد شد.

فرماندار با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اخیر در شهر تکاب گفت: اقدامات مهم و مؤثری در راستای کمک به تجهیز و تأمین امکانات و تهیه قیر آسفالت برای پروژه‌های شهرداری انجام گرفته است.

ثقفی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال بیش از ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت خواهد شد که این امر نوید بخش روزهای خوبی در خدمت‌رسانی به مناطق روستایی شهرستان می‌باشد.

وی افزود: با تلاش مجموعه فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و شهرداری تکاب، امسال بخش اعظمی از خیابان‌های شهر تکاب آسفالت خواهد شد.

فرماندار شهرستان تکاب در پایان یادآور شد: کمربند اصلی شهر تکاب نیز با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی آسفالت و تکمیل خواهد شد.

در پایان این دیدار از حاج منصور رنجبر و حاج حسین میکائیلی، از جانبازان سرافراز مجموعه فرمانداری شهرستان تکاب به مناسبت روز جانباز تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

کد خبر : ۳۷۱۱۳۲