خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۴ صورت گرفت؛

آنالیز 1291 فاکتور فلزات سنگین در آزمایشگاه تجزیه دستگاهی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۷۳

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آنالیز 1291 فاکتور فلزات سنگین در آزمایشگاه تجزیه دستگاهی اداره کل محیط زیست این استان، خبر داد .

«سعید موسوی»در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: در سال 94 برای 193 نمونه برداشتی از آب‌های سطحی و برخی صنایع استان میزان فلزات سنگین اندازه گیری شده است.

موسوی افزود: با توجه به برخورداری آزمایشگاه اداره کل از دستگاه جذب اتمی تعداد 1291 فاکتور از جمله فلزات سنگین نیکل، سرب، جیوه، آرسنیک، کروم، کادمیوم، آهن ، مس و روی در نمونه‌های برداشتی مورد آنالیز قرار گرفته اند.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به پایش های انجام گرفته اصلی‌ترین مشکل و آلاینده آب‌های سطحی استان ورود فاضلاب است که گاها بدون تصفیه در این منابع آبی تخلیه می شوند و می تواند اثرات سویی در اکوسیستم های آبی داشته باشد.

وی افزود: فلزات سنگین اصطلاحی در شیمی است که به فلزها یا شبه‌فلزهای دارای اثرات زیست محیطی اشاره دارد. فلزات سنگین در یک مقیاس وسیع، از منابع طبیعی و انسان ساخت وارد محیط زیست می شوند.

به گزارش ایلنا، میزان ورود این فلزات سنگین به داخل محیط زیست، متجاوز از میزانی است که بوسیله فرایندهای طبیعی برداشت می شوند. بنابراین تجمع فلزات سنگین در محیط زیست مورد توجه است. سیستم های آبی به طور طبیعی دریافت کننده نهایی این فلزات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز