خبرگزاری کار ایران

جمال خسروی خبرداد:

واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین درگیر علیه بیماری تب‌برفکی در بوکان

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۶۲۰

فرماندار شهرستان‌بوکان گفت: واکسیناسیون اکثر روستاهای درگیر بیماری تب‌برفکی در طول یک‌ماه گذشته به مقدار 8500 دز انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان، جمال خسروی در راستای پیشگیری از تب‌برفکی اظهار داشت: فاز همگانی و سراسری مایه‌کوبی علیه بیماری مذکور در سطح شهرستان آغاز و تمامی جمعیت دام‌های سنگین و سبک، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان بوکان گفت: در این خصوص واکسیناسیون دام‌های سبک "گوسفند و بز" به عهده بخش‌دولتی با تمام نیرو و تجهیزات و به صورت رایگان و همچنین واکسیناسیون دام‌های سنگین "گاو و گوساله" به صورت بهادار و توسط بخش‌خصوصی با قیمت مشخص انجام گرفت.

خسروی افزود: با توجه به رخداد بیماری در تعدادی از روستاهای این شهرستان و شایع شدن آن در کل کشور ، با پیگیری‌های مکرر شبکه دامپزشکی بوکان، واکسیناسیون اکثر روستاهای درگیر بیماری در طول یک‌ماه گذشته به مقدار 8500 دز واکسن تب‌برفکی انجام شد.

به گزارش ایلنا، این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل‌نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند.

این بیماری به عنوان طاعون صنعت دامداری محسوب می‌شود.

کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن میلیون‌ها راس دام است. شهرستان بوکان با 225 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز