خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اتمام بافت فرش 102 متری در خوی به سفارش کشور عمان

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۲۵

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: فرش 102 متری در خوی به سفارش کشور عمان بافته شده است.

«یحیی کاظمی» امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، درباره فرش 102 متری در خوی که به سفارش کشور عمان بافته شده بود، اظهار داشت: این فرش در ابعاد 12 در 8 بوده و با هزینه یک میلیارد تومان توسط 14 نفر از بافندگان و استادیاران فرش تولید شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: بی‌شک این اقدام، نمونه‌ای از تلاش عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و توجه به حوزه فرش و صادرات این محصول ارزشمند می‌تواند شکوفایی اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

کاظمی افزود: خوشبختانه هم اکنون 30 درصد فرش دستباف استان آذربایجان‌غربی در خوی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرش ریز ماهی خوی به عنوان برند جهانی ثبت شده است، اضافه کرد: استفاده از مواد اولیه مرغوب، دوام و استحکام و تنوع رنگ‌های فرش ریزماهی موجب بازار پسندی این فرش هنری و ارزشمند در کشورمان و جهان شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: سالانه بیش از 40 درصد فرش دستباف تولیدی شهرستان خوی به خارج از کشور صادر می شود.

وی با تاکید بر رفع موانع تولید در این شهرستان افزود: شش مورد بازدید از واحدهای تولیدی خوی انجام گرفته که با رفع موانع پیش رو امیدواریم شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و شهرستان باشیم.

گفتنی است شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی از قطب های مهم تولید فرش دستباف در کشورمان است و بیش از 30 هزار نفر در 8 هزار و 500 کارگاه قالیبافی این شهرستان در تولید فرش دستباف فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز