خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

باید 61 درصد دانش‌آموزان به سوی رشته‌های نظری سوق داده شوند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۸۴۸

رئیس اداره مشاوره دوره‌های تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس تعهد وزارت آموزش و پرورش باید با هدایت تحصیلی مناسب، 39 درصد دانش‌آموزان به سوی رشته فنی و حرفه‌ای و کارو‌دانش و 61 درصد به سوی رشته‌های نظری سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه؛ «علی اصغر ایزدی» در نشست توجیهی – آموزشی هدایت تحصیلی و استقرار پایه دهم که در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد ، با اشاره به تصویب آئین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در جلسه شورای عالی آموزش‌ و پرورش اظهار کرد:‌ دانش‌آموزانی که پایه ششم ابتدایی را طی کرده و در سال جاری تحصیلی در پایه نهم تحصیل می کنند برای ورود به پایه دهم، باید شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایند.

رئیس اداره مشاوره دوره های تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف ما تسهیلگری انتخاب رشته برای دانش آموزان است؛ گفت: دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد، علاقه، نیازهای کشور و امکانات آموزشی منطقه یکی از رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی را برگزینند.

وی افزود: انتخاب رشته براساس 6 عامل انجام می شود که عبارتند از:  نظر دانش‌آموز با 10 درصد اثربخشی، نظر والدین با 5 درصد، نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه با 10 درصد، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای با 30 درصد، نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی با 35 درصد و نظرات مشاور با 10 درصد اثربخشی.

ایزدی با اذعان به اینکه شرایط فردی و محیطی باید بصورت توامان در انتخاب رشته مد نظر باشد؛ خاطر نشان کرد: برای کشف استعداد، توانمندی و علائق دانش آموزان و هدایت تحصیلی مناسب آنان، آزمون‌های مشاوره‌ای متنوع از جمله تست‌های استعداد سنجی، شخصیت سنجی توسط مشاوران انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز