خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سردشت:

برداشت توت‌فرنگی در سطح 23 هکتار از مزارع سردشت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۰۶

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: برداشت توت‌فرنگی در سطح 23 هکتار از مزارع شهرستان سردشت آغاز شد.

رسول سعیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سردشت با اعلام این خبر افزود: سطح زیر کشت محصول توت‌فرنگی در این شهرستان در سطح 23 هکتار است که از این میزان 3 هکتار نهال و 20 هکتار مابقی بارور است.

سعیدیان اظهارکرد: میانگین تولید این محصول کاملا ارگانیک در یک هکتار 8 تن برآورد می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم سال‌جاری 160 تن محصول توت‌فرنگی از مزارع این شهرستان تولید شود.

وی تصریح کرد: برداشت توت‌فرنگی در این شهرستان از نیمه‌دوم اردیبهشت‌ماه شروع و تا اواسط خردادماه ادامه دارد. باتوجه به اینکه قطعات اراضی کشاورزی در سردشت به صورت خرد هستند، کشاورزان از کشت توت‌فرنگی استقبال کرده و در این راستا سطح زیر کشت توت‌فرنگی از 10 هکتار در سنوات گذشته به 23 هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به ارقام مورد استفاده در مزارع این شهرستان گفت: با همکاری و تعاملی که بامرکز تحقیقات کشاورزی استان کردستان در چند سال گذشته داشته ایم ، کشت ارقام اصلاح شده از جمله کوئین الیزا،کامارزا،سلوا وسایر ارقام اصلاح شده را در سطح شهرستان ترویج و توسعه داده ایم که به جهت کیفت میوه از نظر بافت ومزه آن کشاورزان استقبال خوبی از این ارقام داشته اند.

سعیدیان همچنین خاطر نشان کرد: برداشت توت فرنگی به صورت فصلی اشتغال زایی خوبی به دنبال داشته که در این راستا در این فصل بیش از دو هزار نفر به برداشت این محصول اشتغال دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز