خبرگزاری کار ایران

اسکندری:

واحد‌های تولیدی راکد استان آذربایجان‌غربی به مدار تولید باز می‌گردند

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۹۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال واحد‌های تولیدی راکد استان آذربایجان‌غربی به مدار تولید باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، جعفرصادق اسکندری با اشاره به برنامه‌های امور صنایع این سازمان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امسال اظهار داشت: با توجه به احکام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام‌ معظم رهبری و تصویب نامه‌های ستاد فرماندهی مربوطه و ابلاغیه مقام‌عالی وزارت به منظور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و خروج از رکود و بهبود فضای کسب وکار، برنامه‌هایی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه پایش و بازدید و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال گفت: امسال طرح پایش و شناسایی واحدهای راکد و نیمه‌فعال با هدف راه‌اندازی و ارتقای ظرفیت تولید در سراسر استان انجام می‌شود.

اسکندری افزود: این کار با مرور اولیه فهرست واحدهای صنعتی و بررسی کارشناسی اولیه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، آغاز  و تعداد 217 واحد راکد قابل راه‌اندازی شناسایی شد.

وی از پایش و کمک به تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد خبر داد و اظهار داشت: برنامه نظارت بر طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد با هدف کمک به تکمیل و راه‌اندازی  آنها در سال 95 نیز  مشابه طرح پایش واحدهای راکد برای تعداد 307 طرح صنعتی تدوین شده است.

اسکندری با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و دستورالعمل تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط افزود: به منظور اجرای دو برنامه فوق و با توجه به ابلاغ دستورالعمل تامین سرمایه درگردش بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط توسط بانک‌مرکزی و نیز ظرفیت قانون و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقداماتی انجام شده است.

وی از بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات برخی امور صنایع به ادارات شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به منظور بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات برخی امور صنایع به ادارات شهرستان با هدف روان‌سازی و تسریع در امور و تکمیل فرایند ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان، برنامه آموزشی اختصاصی کارشناسان ادارات شهرستان‌ها  برای راهنمایی ارباب رجوع تدوین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن با عزیمت گروهی مشتمل بر  مسئول  امور شهرستان‌ها، سامانه هماهنگ و کارشناسان امور صنایع به شهرستان‌ها در حال اجرا بوده  که امید است همکاران شهرستانی با مد نظر قرار دادن اصول و مباحث ارائه شده در برنامه آموزشی و اقدامات لازم برای ارائه خدمات تفویض شده، مساعی خود را برای حذف مراجعه غیر ضروری متقاضیان به مرکز استان مضاعف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز