خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

صدور 26 مجوز صادراتی در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۷۶۶

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: امسال 26 مجوز صادراتی در شهرستان خوی صادر شد.

«یحیی کاظمی» امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خوی با اشاره به عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در اردیبهشت امسال اظهار داشت: در این باره در بخش صنعت، بازدید از 14 واحد تولیدی، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی بیان کرد: علاوه بر آن اردیبهشت امسال افراد بیسواد شاغل در واحدهای تولیدی شهرستان خوی نیز شناسایی شدند.

کاظمی با اشاره به اقدامات بخش معدن این اداره گفت: تأیید سوخت معادن به مقدار 45 هزار لیتر در 5 واحد، بازدید و بازرسی از واحدهای معدن سنگ‌های تزئینی و شن و ماسه به تعداد 12 واحد و نیز کشف برداشت غیرمجاز به مقدار 936 متر مکعب شن و ماسه در این بازه زمانی انجام شد.

وی افزود: اردیبهشت امسال صدور 90 فقره پروانه کسب پنج ساله و 9 فقره یک ساله در شهرستان خوی صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به اقدامات حوزه فرش امور اصناف، اظهار داشت: در این باره علاوه بر برگزاری مراسم برش فرش 100 متری، بازرسی مشترک از قالیبافان با حضور نمایندگان اداره تأمین اجتماعی شهرستان، معرفی تعداد 298 نفربرای تمدید گواهی صلاحیت فنی و حرفه ای قالیبافی به سازمان فنی وحرفه ای، صدور کارت قالیبافی به تعداد 19 فقره و نیز تمدید کارت قالیبافی به تعداد 71 فقره انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با بیان آمار صادرات و واردات اردیبهشت امسال در شهرستان خوی گفت: در این رابطه 26 مجوز صادراتی به ارزش 740 هزار و 82 دلار و 89 مجوز وارداتی به ارزش 703 هزار و 573 دلار صادر شد.

وی افزود: اهم کالاهای صادراتی هندوانه، گیوی و خرما و اهم کالاهای وارداتی نیز  پارچه، پوشاک، لوازم خیاطی، ظروف شیشه ای، براق کننده، پمپ پی تی یو، پنل گچی و قطعات علف چین بوده است.

کاظمی تصریح کرد: در حوزه بازرسی نیز یک هزار و 349 واحد بازرسی و 80 فقره تخلف کشف شد که ارزش ریالی آنها 418 میلیون و 974 هزار و 330 ریال بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در حوزه قاچاق سیگار، تعداد 4 فقره پرونده قاچاق به تعداد 332 هزار و 400 نخ و به ارزش 486 میلیون و 562 هزار و 600 ریال تشکیل و پرونده برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی خوی ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز