خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران خبر داد:

کشت مکانیزه سیب‌زمینی در 500 هکتار از اراضی‌کشاورزی شهرستان چالدران

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۵۰

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: امسال محصول سیب زمینی به صورت مکانیزه و با استفاده از ادوات نوین کشاورزی در 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان کشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چالدران، رمضان اکبری آذر در بازدید از فرآیند کشت محصول سیب زمینی به صورت مکانیزه در یکی از مزارع کشاورزی شهرستان چالدران اظهار کرد: چالدران به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول با ارزش غذایی در کشور است و سیب زمینی کاران این شهرستان همه ساله کشت این محصول را از اردیبهشت ماه شروع کرده و اوایل خرداد ماه به پایان می رسانند.

وی با بیان اینکه امسال 500 هکتار از زمین های زارعی آبی این شهرستان زیر کشت سیب زمینی رفته است، افزود: پیش بینی می شود سیب زمینی کاران شهرستان چالدران امسال بیش از 15 هزار تن محصول سیب زمینی تولید کرده و به بازارهای مصرف عرضه کنند.

اکبری آذر گفت: امسال در راستای حمایت از سیب زمینی کاران این شهرستان بیش از 15 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید تراکتورهای جدید و ادوات کشاورزی به کشاورزان این منطقه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مراحل تولید این محصول به صورت مکانیزه و با استفاده از ادوات جدید کشاورزی انجام گرفته است، افزود: برداشت محصول از هر هکتار زمین کشت مکانیزه در مقایسه با سال های گذشته به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران ارقام بذرهای کشت شده در این منطقه را آگریا، سانتا، بانبا، اسپریت و گرانول اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، شهرستان چالدران در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و یکی از شهرستان های مهم در تولید سیب زمینی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز