خبرگزاری کار ایران

علی نقی‌پور خبرداد:

میدان امام‌خمینی ارومیه به میدانگاه آئین‌های ملی مذهبی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۹۲۹

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه گفت: مجاورت میدان امام خمینی(ره) ارومیه با مسجد جامع و مسجد اعظم و قرار گرفتن آن در هسته تاریخی شهر ایجاب می‌کند تا این محل به میدانگاه اجرای آئین‌های ملی مذهبی تغییر کاربری یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، علی نقی‌پور گفت: مجاورت میدان امام‌خمینی(ره) ارومیه با مسجد جامع و مسجد اعظم و قرار گرفتن آن در هسته تاریخی شهر ایجاب می‌کند تا این محل به میدانگاه اجرای آئین‌های ملی مذهبی تغییر کاربری یابد و علاوه بر آن بهتر است که مراسم عزاداری مانند سینه‌زنی در تاسوعا و عاشورا و نیز غرفه‌های موقت جشنواره‌های مختلف در این میدان‌گاه برگزار شود.

لطیف علی نقی‌پور با اشاره به وضعیت کنونی طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه، اظهار داشت: این طرح در قالب پروژه‌های جامع بر محوریت تعویض احسن تعریف شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در قالب پروژه محرک در آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه این طرح قرار است به شهرداری ارومیه واگذار شود و اگر به تایید برسد کار آن نیز آغاز می‌شود، تصریح کرد: تا تحویل نهایی طرح، کار سرمایه‌گذاری در آن انجام نمی‌شود.

وی افزود: در طرح میدان امام‌خمینی (ره) معماری اسلامی و قدیمی برگرفته از بازار تاریخی ارومیه نیز در نظر گرفته می شود.

نقی‌پور با اشاره به وضعیت مجتمع تجاری نارون ارومیه در جوار این میدان گفت: این مجتمع، پیش از این بر اساس کاربری فرهنگی و ایجاد کتابخانه الکترونیک طراحی شده بود  اما در حال حاضر به احتمال فراوان به بازار فروش موبایل و قطعات رایانه تبدیل می‌شود.

به گفته نقی‌پور با توجه به اینکه مرکز شهر ارومیه محلی شناخته شده بوده و پارکینگ شهرداری نیز در مجاورت آن قرار دارد به راحتی می‌توان با تبلیغات، مراسمات و برخی قرعه‌کشی‌ها را در این نقطه از شهر انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز