خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی؛

هنرمندان پیشکسوت و جوان حوزه صنایع‌دستی در بوکان تقدیر شدند

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۱۸۱

فرمانداری شهرستان بوکان گفت: صنایع دستی دارای سابقه ای بسیار دیرینه بوده که امروزه مشکلات فراوانی از قبیل تولید انبوه کارخانجات، گریبان گیر این حوزه شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان، جمال خسروی در آئین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان صنایع دستی این شهرستان که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی که در محل سالن کوثر این شهرستان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هنرهای دستی و صنایع اصیل نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده و با تاریخ هنر مدت‌ها پیوندی عمیق دارد.

خسروی با اشاره به جایگاه میراث فرهنگی، گفت: میراث‌های فرهنگی و هنری که در طول قرون به آیندگان منتقل می شود دارای ارزش معنوی زیاد بود و بر پشتوانه‌های فرهنگی، هنری گذشتگان بنا شده است.

وی افزود: نقش صنایع دستی در اقتصاد جوامع در حال رشد به عنوان مکمل فعالیت های اصلی باعث شده اقتصاددانان در ملاحظات خود به این رشته توجه خاصی مبذول داشته و آن را بعنوان اهرم قوی در حل مسائل اقتصادی و راه حل مناسبی در چاره یابی بحران ها بکار گیرند.

مقام عالی شهرستان خاطر نشان کرد: آمیختگی شدید این فعالیت با سنتها ، عادات و برداشت ها و بینش های شخصی سازنده و همچنین تاثیر فوق العادی محیط جغرافیایی در این صنعت ، ویژگی خاصی به آن داده و باعث تمایز آن از فرآورده های کارخانه ای شده است.

فرماندار شهرستان بوکان ضمن اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی ظرفیت بسیار عالی برای ابتکارات مردم بوده است، تصریح کرد: صنایع دستی در ایران اسلامی آرام بخش، زینت بخش و دلنشین بوده و سرشار از تنوع فرهنگی می باشد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنایع دستی اذعان داشت: نبود ثبات شغلی ناشی از نوسانات اقتصادی در طول یک دهه اخیر و فقدان کارگاه های مجهز در این حوزه منجر به دلسردی بسیاری از هنرمندان صنایع دستی شده است.

فرماندار شهرستان بوکان افزود: تکمیل بانک جامع صنعتگران و هنرمندان شهرستان ها می تواند مؤثر واقع شود و مقدمه ای برای ساماندهی صنعتگران در قالب تشکل های تعاونی باشد.

جمال خسروی در بخش پایانی سخنانش، گفت: تنوع و گوناگونی صنایع دستی می تواند مقدمه ای برای افزایش درآمد ارزی ناشی از صادرات باشد و ادارات دولتی هم می توانند در بحث ترویج مصرف کالاهای دستی در داخل مؤثر واقع شوند.

به گزارش ایلنا، در پایان مراسم با اهدا لوح از هنرمندان پیشکسوت و جوان حوزه صنایع دستی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز