خبرگزاری کار ایران

طی دو ماه ابتدای سال‌جاری صورت گرفت؛

تشکیل 278 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع‌طبیعی در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۲۶۷

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: طی دو ماه ابتدای سال‌جاری 278 فقره پرونده تخریب و تصرف منابع‌طبیعی در آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، یوسفعلی ابراهیم‌پور با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات و تصرفات اراضی ملی منابع طبیعی و تخریب جنگل‌ها اولویت نخست یگان حفاظت استان محسوب می‌شود، گفت: تشکیل پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی در استان از لحاظ تعداد در جنگل از 78 درصد کاهش و در مرتع از شش درصد کاهش برخوردار است.

وی اظهار کرد: طی دو ماه نخست امسال اخبار و گزارش‌های مردمی از طریق شماره تلفن 1504 و سامانه پیامک حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 حدود 764 فقره تماس تلفنی بوده است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه همکاری و مشارکت مردم در اطلاع‌رسانی و حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی نقش کلیدی محسوب می‌شود، افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی به صورت شبانه‌روزی در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اهتمام جدی داشته و همکاری مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی خواستار همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پیشگیری و کاهش تخریب و تصرفات در عرصه‌های منابع طبیعی استان شد و خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی همکاری همه جانبه تمامی ارگان‌های ذی‌ربط را می‎طلبد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یادآور شد: یگان حفاظت آذربایجان غربی به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و پیشنهادات عموم مردم در رابطه با تخریبات و تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی از طریق تلفن 1504 و یا پست الکترونیک به آدرس yeganwaz@mail.com است.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به شماره 100000001504 جهت جلب مشارکت بیشتر مردم به منظور حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخریب و تصرفات اراضی ملی در استان بوده و در تسریع روند ارائه گزارشات موثر بوده است.

این مسئول در پایان به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی برای نسل‌های کنونی و آینده حائز اهمیت بوده و در این راستا باید حفظ و احیای منابع طبیعی به معارف عمومی مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بارندگی‌های مطلوب بهاره و پوشش‌گیاهی خوب مراتع احتمال خطر آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها توسط طبیعت گردان وجود دارد و در این خصوص از همه هم استانی‌های خود تقاضا داریم در موقع روشن کردن آتش در طبیعت مواظب باشند تا آتش به طور کامل خاموش شود تا از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز