خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدشت خبر داد:

اجرای 168 طرح توسعه کشاورزی در شهرستان پلدشت

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۹۶۳

فرماندار شهرستان پلدشت از اجرای 168 طرح توسعه کشاورزی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پلدشت، اکبر عبدالله‌نژاد اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان پلدشت و برخورداری از دشت‌های وسیع کشاورزی، طرح‌های تولیدی و کشاورزی نقش بسیار مهمی در اشتغال منطقه ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان پلدشت تصریح کرد: عمده طرح‌ها و برنامه‌های تولیدی و کشاورزی در زمینه‌های زراعت، شیلات و دامداری است به‌طوری که امسال حدود 21 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استحصال و از زارعین خریداری خواهد شد.

وی گفت: طی سال گذشته 168 طرح توسعه کشاورزی در پلدشت اجرا شده که در کارگروه توسعه کشاورزی مصوب و از بانک کشاورزی برای اجرای این طرح‌ها 25 میلیارد و 80 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان پلدشت با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمینه اشتغال‌زایی، اذعان داشت: حل و فصل مشکل چندین ساله دشت یارآغلی و آغاز عملیات بهره‌برداری از دشت یاد شده که با بهره‌برداری از این طرح برای 800 نفر از مهندسین جویای کار منطقه در این بخش اشتغالزایی ایجاد شده است.

عبدالله‌نژاد اظهار داشت: تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق صندوق کارآفرین امید، کمیته امداد و بانک کشاورزی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی و مشاغل خانگی، 2 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است که برای 27 نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان پلدشت با اشاره به بهسازی و نوسازی مساکن روستایی، افزود: سال‌های 74 تا پایان سال 94 به 2 هزار و 800 واحد مسکونی در سطح شهرستان پلدشت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی ارائه شده است که تمام روستاهای بالای 20 خانوار را شامل می‌شود.

عبدالله‌نژاد اذعان داشت: سال جاری در روستای عشق‌آباد پلدشت طرح هادی با اعتبار 2میلیارد و 500 میلیون ریال در حال اجرا است و در روستای شهرک میلاد نیز از محل قیر رایگان با اعتبار 4 میلیارد ریال، آسفالت معابر در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: عملیات اجرای طرح هادی روستای عشق‌آباد شامل 4هزار متر مربع آسفالت‌ریزی، یک هزار و 200 متر مربع پیاده‌روسازی و 900 متر طول کانیوی بتنی است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز