خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

فرش ریزماهی خوی و افشار تکاب مشتری‌های خود را در بازارهای جهانی از دست دادند

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۱۰۲

استاندار آذربایجان غربی گفت: فرش ریز ماهی خوی و افشار تکاب مشتری های خود را در بازارهای جهانی از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت در پنجمین جلسه ستاد راهبری و اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید ناظر به برنامه ششم توسعه باشد، گفت: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی از استقبال دولت برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی خبر داد و گفت: 51 پروژه نیمه تمام در این راستا در سطح آذربایجان غربی شناسایی شده که برای عمل به اقتصاد مقاومتی آماده واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

وی با اشاره به پتانسیل های مناطق آزاد تجاری در عمل به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: متاسفانه منطقه آزاد تجاری ماکو، هنوز هم جزء سرزمین های ملی محسوب می شود و به علت عدم وجود محصورات مربوط به مناطق آزاد تجاری در منطقه آزاد تجاری ماکو، گمرک به عنوان ناظر در این منطقه عمل می کند.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعمال تحریم علیه کشور ضربه سنگینی به صادرات فرش وارد ساخته است، اظهار کرد: متأسفانه پس از تحریم های صورت گرفته علیه کشور، فرش ریز ماهی خوی و افشار تکاب مشتری های خود را در بازارهای جهانی از دست دادند.

وی در رابطه با ایجاد کارگاه های بزرگ تولید صنایع دستی به خصوص فرش دستباف در آذربایجان غربی بیان کرد: دولت با افزایش این کارگاه های تولیدی مشکلی ندارد اما باید در مرحله نخست اقدام به بازاریابی برای محصولات تولیدی کرد و سپس به افزایش کارگاه های تولیدی تصمیم گرفت.

ناصر حضرتی‌پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که اقتصاد استان را باید مردمی کنیم، گفت: در همین راستا کارگروه اقتصاد مقاومتی مردمی برای حضور خود مردم در توسعه اقتصادی تشکیل شده است.

حضرتی پر در ادامه سخنان خود گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظیفه نظارت، پایش و پیگیری برنامه های ارائه شده توسط دستگاه های مختلف اجرایی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز