خبرگزاری کار ایران

نامجو در گفت‌وگو با ایلنا:

ارزش دلاری صادرات در پیرانشهر 45 درصد افزایش یافت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: اردیبهشت امسال ارزش دلاری صادرات در پیرانشهر 45 درصد افزایش یافت.

رسول نامجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پیرانشهر با اشاره به عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در حوزه صادرات و واردات در اردیبهشت سال 95 اظهار کرد: در این بازه زمانی صادرات قطعی این شهرستان با 268.412 تن به ارزش دلاری 29 میلون دلار، 45 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش یافت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: این در حالی است که واردات با 1.454 تن از لحاظ ریالی تنها یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نامجو با بیان اینکه امسال صادرات این شهرستان از بازارچه از لحاظ وزنی 14.955 تن بود افزود: ارزش صادرات این کالاها نیز 5 میلیون و 662 هزار و 497 دلار بوده است.

وی با اشاره به اقدامات بخش صنایع اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر اظهار داشت: در این رابطه طرح‌های توجیهی شامل آب معدنی، PVC، محصولات جانبی شکر، نان صنعتی، خوراک دام از ضایعات کشاورزی و نیز تولید شبه قیر از زباله تهیه شد.

به گفته نامجو، بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و ارجاع مشکلات بانکی آنها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ابراز در کمیته تسهیلات و رفع موانع تولید و نیز بازدید از واحدهای صنعتی به منظور بروز رسانی آمار و اطلاعات از سایر اقدامات این اداره در اردیبهشت ماه بوده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر اظهار داشت: در بخش معدن نیز علاوه بر انجام گشت بازرسی و نظارت مشترک به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز در منطقه، بازدید نظارتی از معادن شن و ماسه و طرح‌های برداشت از مصالح و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز نیز انجام شد.

نامجو از بازرسی از واحدهای غیرصنفی به تعداد 100 مورد خبر داد و گفت: از سوی دیگر 420 مورد بازرسی نیز ازواحدهای صنفی شهرستان نیز صورت گرفت.

کد خبر : ۳۷۹۸۲۴