خبرگزاری کار ایران

آرامون خبر داد:

بررسی شبکه ریلی شهری ارومیه در قالب پروژه قطار شهری

مدیرحمل ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی گفت: شبکه ریلی شهری ارومیه درقالب پروژه قطار شهری (LRT) و تراموا، مونوریل و مترو بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، پیمان آرامون در دومین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان آذربایجان غربی، گفت: هدف مطالعه این طرح رسیدن به برنامه های و طرح های مختلف برای کاهش مشکلات ترافیکی در یک افق بلند مدت 20 ساله است که سعی شده با استفاده از سیستم های جدید و کارآمد حمل ونقلی، شبکه حمل و نقل درون شهری را توانمند ساخت.

وی افزود: با مطالعاتی که انجام شده سهم سوارهای شخصی و مسافر کش در سفرهای درون شهری از 52 درصد در سال 1386 به 69 درصد در سال 1393 رسیده که برای کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی ، مدیریت شهری و ترافیک بناچار باید ضمن اعمال طرح های محدودسازی وسایل حمل ونقل شخصی در سفرهای درون شهری با جایگزین کردن ناوگان های کارآمدی نظیر ناوگان انبوه بر ریلی و دیگر سیستم ها توسعه این شبکه را در دستور کار قرار دهد.

مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی افزود: مطالعات اولیه احداث شبکه حمل  ونقل ریلی شهر ارومیه درحال اجرا است و سناریو ها و مدل سازی شبکه بر اساس کریدورهای پیشنهادی مشاور طرح در این مطالعات انجام گرفته و طبق آن پروژه در قالب افق کوتاه مدت میان مدت و درازمدت به مرحله اجرا و بهره برداری خواهد رسید.

وی افزایش ظرفیت جابجایی مسافر ، افزایش ایمنی عبور و مرور، افزایش کارایی اقتصادی و بالا بردن سطح حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی بصورت پایدار و افزایش قابلیت اعتماد را از دیگر مزایای احداث این طرح عنوان کرد.

آرامون گفت: با اتمام بررسی کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل در این کمیته این طرح برای تصویب نهایی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان نیز مطرح خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۰۵۲۰