خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز بهداشت بوکان خبر داد:

احداث ساختمان خانه‌بهداشت در روستاهای کوره‌کانی و رحیم‌خان بوکان

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از احداث ساختمان خانه بهداشت روستاهای کوره کانی و رحیم خان بوکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان، شادی قادری در آیین افتتاح کارگاه آموزش مراقبین سلامت گفت: طرح تحول سلامت در سه‌گام برای بهداشت تعریف شده که گام اول و دوم آن یعنی ارتقای طرح پزشک خانواده و احداث ساختمان برای خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان در سال گذشته با احداث 12 باب خانه بهداشت اجرایی شد و امسال نیز برای مراکز کوره کانی و رحیم خان ساختمان احداث می شود.

وی افزود: گام‌سوم طرح اجرای پزشک خانواده برای جمعیت‌شهری است که امسال اجرا می‌شود. در راستای اجرای گام‌سوم 104 سیستم رایانه‌ای تأمین شده که بالغ بر یک‌میلیارد 500 میلیون ریال برای آنها هزینه شده است.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان در ادامه افزود: در این طرح هر کارشناس که منبعد کارشناس مراقب سلامت لقب خواهد گرفت، مسئول مستقیم جمعیت تحت پوشش محدود جغرافیایی مختص به خود است و در برابر کلیه اقدامات بهداشتی نظیر مراقبت از مادران و کودکان، واکسیناسیون و ... مسئول و پاسخگوست.

وی اظهار داشت: به همین منظور 81 کارشناس و کاردان بهداشتی به مدت 147 ساعت آموزش های لازم برای اجرای طرح را آغاز کرده اند.

به گزارش ایلنا، یادآوری می نماید که شهر بوکان در نقاط شهری دارای 8 مرکز بهداشتی درمانی و 7 پایگاه سلامت جامعه است که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به جمعیت تحت پوشش را به عهده دارند.

کد خبر : ۳۸۰۵۴۸