خبرگزاری کار ایران

فرماندار تکاب خبر داد:

ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌ سنگبری و کارگاه طلا و جواهرسازی در تکاب

فرماندار تکاب از ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های سنگبری و کارگاه‌های طلا و جواهرسازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، ایرج ثقفی ضمن گرامیداشت سالروز انتخابات 24 خرداد 92 گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط بحرانی کشور بر سر کار آمد و اکنون مسیر بسیار سختی برای جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته پیش‌رو دارد.

فرماندار تکاب با تشریح شرایط کشور در سال 92 افزود: دولت روحانی در شرایطی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفت که مانده ذخیره صندوق توسعه‌ملی به صفر رسیده و میزان فروش نفت به 900 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود.

وی با اشاره به وجود تورم 35 درصدی در کشور پیش از استقرار دولت تدبیر و امید تصریح کرد: سال 92 تمام پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی در سطح کشور متوقف شده و ارتباط ایران با کشورهای تأثیرگذار دنیا قطع شده بود. 

ثقفی اظهار کرد: علاوه بر این، سازمان برنامه و بودجه که همواره به عنوان چراغ راهنمای حرکت‌های اقتصادی و مالی و توسعه‌ای در کشور مطرح است منحل شده و اصل برنامه‌ریزی در کشور به چالش کشیده شده بود. 

وی ادامه داد: مسکن‌مهر که به عنوان یک معضل برای دولت تدبیر و امید به ارث گذاشته شده اکنون مشکلات فراوانی را بوجود آورده است. 

فرماندار تکاب با اشاره به نتایج حل پرونده هسته‌ای کشورمان و سرانجام رسیدن  برجام بیان کرد: برگشت عزت و حس غرور ملی به کشور و برداشته‌شدن تحریم‌های ظالمانه و نشان دادن چهره‌ای عقلانی و صلح‌طلب از ایران اسلامی از نتایج برجام است. 

نماینده‌عالی دولت در شهرستان تکاب اظهار کرد: لغو قطعنامه‌های سازمان‌ملل، برقراری ارتباطات اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف دنیا و افزایش فروش نفت به بیش از 2 میلیون بشکه در روز موفقیت‌های بزرگی است که پس از برجام حاصل شده است. 

ثقفی یکی دیگر از موفیقیت‌های پرونده هسته‌ای را مهیا شدن زمینه بازگشت سرمایه ‌های بلوکه شده ایران و سرمایه‌گذاری در کشور دانست. 

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون موضوع کارگران معدن طلای آقدره، بر پرهیز مردم و مسئولان شهرستان تکاب از پرداختن به حاشیه‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت تکاب تنها با همکاری و تعامل مردم و مسئولان و در فضایی آرام و بدون تنش محقق خواهد شد. 

ثقفی همچنین با بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان تکاب گفت: اقدامات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تکاب از جمله مسکن‌مهر، بیمارستان 64 تختخوابی، راه‌های مواصلاتی، طرح‌های عمران روستایی و طرح‌های توسعه کشاورزی انجام شده است. 

وی اظهار کرد: ماه‌های گذشته تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌گذار و کمک به حل مشکل فعالیت طرح‌های تولیدی شهرستان تکاب از جمله کارخانه قندریزی، کارتن‌سازی، حلبی‌‌سازی و سردخانه بکار گرفته شده است. 

ثقفی از راه‌اندازی دو کارخانه سنگبری در شهرستان تکاب خبر داد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌های سنگبری و کارگاه‌های طلا و جواهرسازی در تکاب در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد که موجب رشد و توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از تکاب خواهد شد. 

فرماندار تکاب در پایان با اشاره به افزایش حجم فعالیت‌های عمرانی در مناطق‌شهری و روستایی تکاب خاطرنشان ساخت: برای توسعه و عمران 10 روستای محروم تکاب از محل اعتبارات معاونت روستایی رئیس‌جمهور اعتبارات مناسب جذب شده که موجب تحول در روستاهای این شهرستان خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۰۹۵۸