خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدشت خبر داد:

بیشتر زندانیان کشور را مُجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند

فرماندار شهرستان پلدشت گفت: بیش از نیمی از زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از پلدشت، اکبر عبدالله‌نژاد به مناسبت فرار رسیدن سالروز مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: امروزه کنار سه بحران فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای موضوع مواد مخدر و روان‌ گردان‌ها به عنوان بحران چهارم و بزرگترین شوک هزار سوم سبب شده کمتر کشوری در جهان وجود داشته باشد که با این معضل دست و پنجه نرم نکند.

فرماندار شهرستان پلدشت با اشاره به جیب زدن سود چند صد میلیارد دلاری فروش مواد مخدر توسط مافیا و قاچاقچیان این مواد افیونی اظهار داشت: مواد مخدر در کنار تجارت اسلحه و نفت به عنوان یک صنعت غیرقانونی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده و بر این اساس نمی‌توان انتظار داشت از سوی ابرقدرت‌های جهان که خود را حامیان حقوق بشر تلقی می‌کنند برای مهار و کنترل این پدیده شوم گام‌های اساسی برداشته شود.

عبدالله‌نژاد افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین موارد تهدید کننده امنیت اجتماعی در ایران است به طوری که در چندین نظرسنجی که سال‌های اخیر صورت گرفته، بزرگترین دغدغه مردم اعتیاد به مواد مخدر عنوان شده است.

فرماندار شهرستان پلدشت با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، کودک آزاری، قتل و سرقت به خاطر اعتیاد و توسط معتادان انجام می‌شود، اذعان داشت: بیشترین توان و بودجه نهادهای انتظامی و امنیتی و قضایی به پایش،کنترل و مقابله با اعتیاد اختصاص می‌یابد و بیش از نیمی از زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

عبدالله نژاد با اشاره به برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: تلاش ما این است با شناخت دقیق وضعیت موجود و با رویکرد اجتماعی در پیشبرد اهداف سیاست کلی گام برداریم.

وی در پایان گفت: اولویت ما پیشگیری است و سعی بر این است با کاهش عوامل که افراد را در معرض خطر قرار می‌دهند، بتوانیم عوامل حفاظتی را افزایش دهیم و برای موفقیت در امر پیشگیری همکاری و مشارکت آحاد مردم بخصوص خانواده‌ها ضرورت اساسی است.

کد خبر : ۳۸۲۱۴۸