خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز بهداشت بوکان:

سیب بوکان آماده برداشت است

سرپرست مرکز بهداشت بوکان از عملیاتی شدن پرونده سلامت الکترونیک در قالب سامانه «سیب» در شهر بوکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان، شادی قادری گفت: سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت در سال جاری است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: بیش از 80 کارشناس و کاردان مراقب سلامت که همگی آنها آموزشهای لازم را کسب کرده اند، روند واردکردن اطلاعات جمعیتی شهر بوکان که بالغ بر 170 هزار نفر می باشد را آغاز کرده اند.

قادری ادامه داد: با شروع بکار سامانه سیب، تمام ثبت و ضبط اطلاعات و ارائه خدمات در مرکز بهداشت بوکان در حوزه شهری از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات جمعیتی و خدمات ارائه شده با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، شهر بوکان در نقاط شهری دارای 8 مرکز بهداشتی درمانی و 7 پایگاه سلامت جامعه است که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به جمعیت تحت پوشش را به عهده دارند.

کد خبر : ۳۸۲۳۴۵