خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

60 درصد از تاکسی‌های فرسوده ارومیه تا پایان سال نوسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: 1011 دستگاه از 1712 دستگاه تاکسی فرسوده ارومیه تا پایان سال نوسازی می‌شود.

فخرالدین معصوم زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این که روند تبدیل به احسن تاکسی‌های فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از 12 بهمن سال گذشته به صورت همزمان با سراسر کشور در ارومیه آغاز شد، افزود: در این طرح نوسازی، تلاش خود را برای تبدیل به احسن تمامی تاکسی‌های فرسوده موجود انجام می دهیم.

وی با بیان این که 1712 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر ارومیه وجود دارد، بیان کرد: امسال 1011 دستگاه از تاکسی فرسوده نو می‌شود.

معصوم زاده همچنین از پژو 405 و سمند با موتور پایه گازسوز را خودروهای جایگزین و بانک‌های پارسیان، تجارت و ملت به عنوان بانک‌های عامل تامین کننده منابع مالی و ارائه دهنده وام به دارندگان خودروهای فرسوده نام برد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه افزود: برخورداری خودروهای جایگزین از مخزن سی ان جی با امکان پیمایش حداقل 300کیلومتر درهر بار سوخت‌گیری، نصب جی‌پی‌اس برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و نصب تاکسی‌متر برای محاسبه و اعلام کرایه جابه‌جایی مسافران از مهم ترین ویژگی‌های فنی تاکسی‌های نو خواهد بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به سیاست گذاری انجام شده برای سال جاری و طرح توسعه ناوگان تاکسیرانی، در صورت نیاز خودروهای پلاک سفید که در گذشته به صورت تلفنی فعالیت می‌کردند، به پلاک قرمز تبدیل می‌شوند.

معصوم زاده با بیان این که بیش از 5 هزارو 100 دستگاه تاکسی به صورت خطی، گردشی و تلفنی در ارومیه فعال هستند، بیان کرد: از این تعداد خودرو، 2 هزار و 600 دستگاه گردشی، 1300 دستگاه خطی و 1200 دستگاه نیز تلفنی هستند.

کد خبر : ۳۸۲۴۰۵