خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آب‌های سطحی ارومیه به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد

قائم مقام شهردار ارومیه از طرح‌های مختلف شهرداری برای انتقال آب‌های سطحی شهر به دریاچه ارومیه خبر داد.

غلامرضا عدل دوست امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، کمک به احیای دریاچه ارومیه را یکی از سیاست‌های کلی شهرداری ارومیه و داری اولویت دانست و گفت: شهرداری ارومیه طرح‌های مختلفی را برای انتقال و هدایت آبهای سطحی اعم از احداث کانال و لایروبی به سمت دریاچه ارومیه در نظر گرفته است.

عدل‌دوست در ادامه همچنین به بارندگی‌های شدید چند روز گذشته اشاره کرد و اظها رداشت: اقدامات لازم برای رفع آب گرفتگی معابر شهر از سوی شهرداری ارومیه در فصل بارش صورت گرفته و نیز به منظور جلوگیری از بروز آب گرفتگی، در چندین نوبت همه کانال ها، رودخانه‌ها و مسیل های شهر ارومیه لایروبی شده است.

وی افزود: طی چند سال گذشته درخصوص جلوگیری از گرفتگی معابر 200 متر کانل در سطح شهر ارومیه کشیده شده است.

 عدل دوست با بیان اینکه مناطق پایین دست در سال گذشته از مشکل گرفتگی معابر رنج می برند، گفت:  هم اینک با اقدامات مدیریت شهری ارومیه و با انجام عملیات جدول گذاری و کانال کشی، مشکل گرفتگی معابر در این مناطق رفع تا حدود زیادی رفع شده است.

وی با اعلام اینکه گرفتگی معابر این روزها بعلت پس زدگی فاضلاب های شهری است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، باید شهروندان مسیر هدایت آب های سطحی را از فاضلاب های شهری از هم تفکیک و به کانال های هدایت انتقال دهند و حتی پایان کار ساختمان ها نیز بر اساس این مصوبه صادر می شود.

قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینکه هدایت اب های سطحی باید به سمت چاه های جذبی و دریاچه ارومیه صورت گیرد، گفت:  از شهروندان نیز درخواست می شود مصالح ساختمانی منازل و اماکن تجاری را در جوی های آب تخلیه نکنند.

کد خبر : ۳۸۲۴۰۹