خبرگزاری کار ایران

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی به ایلنا خبر داد:

پیش‌بینی تولید 5 میلیون قطعه ماهیان گرمابی در پلدشت

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی از آغاز عملیات تکثیر ماهیان گرمابی در مرکز پرورش ماهی شهید کاظمی شهرستان پلدشت خبر داد.

معصوم فصیح امروز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: با توجه به آغاز فصل تکثیر آبزیان ، عملیات تکثیر ماهیان گرمابی با استفاده از چهارگونه ماهی مولد اقتصادی شامل کپور ،آمور ، بیگ هد و فیتوفاک در مرکز شهید کاظمی آغاز شد که این امر نقش بارزی در افزایش تولید استان ، درآمد‌زایی و اشتغال در منطقه را به همراه دارد .

وی افزود: در این برنامه که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، برای تولید 5 میلیون قطعه بچه ماهی برنامه‌ریزی شده و بچه ماهیان تولیدی بعد از یک دوره پرورش 90 الی 120 روزه و رسیدن به وزن متوسط 10 گرم به منظور تامین و بازسازی ذخایر در منابع آبی استان رها سازی خواهند شد.

فصیح بیان کرد: یکی از اهداف بسیار مهم شیلات استان حمایت از تشکل های بخش خصوصی از جمله تعاونی های صید وصیادی و حفظ ذخائر منابع آبی می باشد که در استان آذربایجان غربی تعداد 10 تعاونی صید و صیادی با تعداد 700 نفر عضو مشغول فعالیت هستند.

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری تعداد 5 میلیون قطعه انواع ماهیان گرمابی در این مرکز تولید و پس از یک دوره پرورشی و رساندن به اوزان 10 گرم در منابع آبی و دریاچه های پشت سد استان رها سازی شوند.

کد خبر : ۳۸۳۱۶۹