خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از بازاریان صورت گرفت؛

تجلیل از بازاریان نمونه بوکانی به مناسبت روز اصناف

بازاریان نمونه شهرستان بوکان به مناسبت روز ملی اصناف در محل سالن رستوران‌مروارید این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوکان، فرماندار شهرستان بوکان امروز در این آیین ضمن تبریک روز ملی اصناف در سخنانی اظهار داشت: آیین حیات‌بخش اسلام، کار، تلاش، کسب درآمد و روزی حلال یکی از پایه‌های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است.

جمال خسروی گفت: نقش بازار در مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و باید با این نگاه که از مردم هستیم و به این مردم تعلق داریم در راه آسایش مردم گام برداریم.

خسروی خاطرنشان کرد: روز اصناف روزنه‌ای برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های معنوی و اجتماعی و اقتصادی این زحمت کشان واقعی عرصه های کار و تلاش است. اصناف قلب تپنده هر شهری است ومی توانند نقش بسیار موثر در تحولات شهری داشته باشند.

وی نقش اصناف را در تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: بازاریان باید دولت را در به ثمر نشستن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب است یاری کنند.

فرماندار بوکان افزود: بوکان شهری جوان است و شاید قدمتش به 200 سال نرسد اما رشد جمعیت در آن، سرسام‌آور بوده و در حال حاضر سومین شهر پر جمعیت استان آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان بوکان به لحاظ جغرافیایی، گفت: بوکان نقطه اتصال چندین استان است و در این شهر صنعت‌کاران، بازرگانان و افراد برجسته‌ای وجود دارد که موقعیت و ظرفیت خوبی برای تجارت در این شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان بوکان اذعان داشت: ما می‌توانیم از توانمندی‌های بخش خصوصی، معتمدان، انسان‌های دانا و کاردان در صنف‌های مختلف شهرستان بوکان در مجموعه مدیریت‌شهری استفاده کنیم.

خسروی اظهار امیدواری کرد در راستای آبادانی شهر، با ایجاد ارتباط دو طرفه بین اصناف و اتحادیه‌ها شاهد تغییری اساسی در حوزه بازار و اصناف خواهیم بود.

شایان ذکر است، در این همایش با اهدای لوح و هدایا از اصناف برتر این شهرستان تقدیر شد.

کد خبر : ۳۸۳۵۸۷