خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبری به ایلنا خبر داد:

​اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل حمل‌ونقل آذربایجان‌‌غربی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پایانه‌‌های مرزی استان خبرداد.

عبدالحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: آذربایجان‌غربی از چهره‌ای بین‌المللی به لحاظ همسایگی با 3 کشور خارجی و دارا بودن 5 مرز زمینی رسمی با این ممالک برخوردار است که این امر از جایگاه ویژه آذربایجان غربی در بخش حمل و نقل بین المللی حکایت دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی 22 درصد از کل مرزهای زمینی رسمی کشور را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: از 23 مرز رسمی زمینی کشور، 5 مرز در این استان قرار دارد که سال‌های گذشته درباره اجرای طرح‌های جامع در این مبادی ورودی و خروجی اقدامات قابل توجهی انجام شده و برنامه‌های عمرانی کنونی نیز در بخش اعظمی از این پایانه های مرزی به اجرای طرح های توسعه ای اختصاص پیدا کرده است.

علی‌اکبری ادامه داد: اجرای طرح پارکینگ در پایانه‌مرزی بازرگان با 160 میلیارد ریال اعتبار، انتخاب پیمانکار برای ساخت سالن مسافری در پایانه‌مرزی سرو و اجرای طرح‌های تکمیلی فاز دوم تکمیلی پایانه مرزی پلدشت از جمله طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام این مبادی ورودی و خروجی را شامل می شود.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح جامع تکمیلی پایانه‌مرزی رازی نیز تلاش می‌شود طرح در سریع‌ترین زمان ممکن کلنگ‌زنی و به مرحله بهره‌برداری برسد و در حال حاضر نیز مرحله پیگیری تملک 5/13 هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت طرح جامع در این مرز زمینی هستیم.

کد خبر : ۳۸۳۶۱۶