خبرگزاری کار ایران

نصب 100 مخزن تفکیک زباله با طرح جدید در ارومیه

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اعلام خبر نصب 100 مخزن تفکیک زباله با طرح جدید در ارومیه گفت: میزان جمع آوری زباله های طرح تفکیک زباله از مبدا نسبت به گذشته سه برابر افزایش رشد داشته است.

عزیز قال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اشاره به اهمیت موضوع بازیافت مواد و پسماند های خشک قابل بازیافت بودن حدود 20 درصد  از پسماندهای تولید شده در شهر ارومیه، گفت: این موفقیت در سایه مشارکت شهروندان و همچنین تلاش های شبانه روزی عوامل سازمان بدست آمده است.

قال با بیان اینکه میزان زباله تولیدی در شهر ارومیه روزانه 450 تن است، افزود: از این میزان زباله تولید شده 70 درصد به صورت تر و 30 درصد به صورت خشک است.

وی با اشاره به نصب 100 عدد مخزن تفکیک  پسماندهای خشک از مبدا در سطح شهر ارومیه در طرحی نوین به شکل صندوق،  گفت: فرهنگ سازی و مدیریت طرح تفکیک از مبدا ، طرحی جدید از نظر مبلمان شهری، آماده سای بستری مناسب برای تبلیغات شهری بر روی مخازن، معرفی اهمیت پسماندهای خشک و لزوم بازیافت آنها بعنوان سرمایه ملی و عمومی  از اهداف این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: امید است شهروندان با مشارکت و نیز با ارائه نظرات و پیشنهادات خویش دراجرای هر چه بهتر این طرح ما را یاری کنند.

کد خبر : ۳۸۴۲۸۳