خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

پاسخ‌گو بودن مسئولان در صورت تحقق نیافتن سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: در صورت بروز مشکل درباره سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی مسئولان باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت امروز در چهارمین جلسه مرکز سرمایه گذاری استان که در محل استانداری برگزار شد به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در رشد و توسعه استان اشاره کرد و گفت: جلب سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی بخصوص در بهبود زیرساخت‌های استان می‌تواند به عنوان راهی برای تسریع حرکت اقتصادی به سوی توسعه و رشد به کار گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم متحمل مشکلات زیادی شده‌اند که باید در صدد رفع این موانع و مشکلات اقدامات اساسی صورت گیرد.

مقام عالی استان افزود: وقتی از سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در استان دعوت می‌شود باید در خصوص زیرساخت‌ها نیز اقدامات و تدابیر لازم انجام شود چرا که در غیر اینصورت ریشه سرمایه گذاری خارجی در استان خشک می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در صورت بروز و وجود مشکل در خصوص سرمایه گذاری نمی‌توان خود را تبرئه کرد مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاران خارجی در استان نمودی از اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است چرا که این سرمایه‌ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مشکلات تامین آب نیروگاه ماکو، مشکلات گردشگری هزاره غرب ارومیه در خصوص تامین آب، واگذاری اراضی معافیت حقوق ورودی ماشین آلات و تجهیزات از گمرک بازرگان، مشکلات سوخت مواد اولیه آلدوراچلیک درب و مشکلات مالیاتی شرکت کیمیاگر پودر صدف ارومیه بررسی و در خصوص رفع این موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر شد و مقام عالی استان دستورات لازم را صادر کردند.

کد خبر : ۳۸۴۲۹۱