خبرگزاری کار ایران

فرماندار تکاب خبر داد:

دو هزار نفر در کارخانه‌های طلای آقدره در تکاب مشغول به کار هستند

فرماندار شهرستان تکاب گفت: معادن و کارخانه‌های طلا و سنگ فرصت بسیار مناسب و مغتنمی برای توسعه این شهرستان است و باید با نگاه چندوجهی به فعالیت آنها نگریسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، ایرج ثقفی در دیدار با کارکنان مجموعه فرمانداری و بخشداری‌های تابعه با بیان این مطلب افزود: مجموعه مدیریت اجرایی شهرستان تکاب ذاتاً نه طرفدار معدن‌کاران است و نه قصد فعالیت علیه آنها را دارد بلکه در نوع مدیریت مسایل معادن همواره منافع و راهبردهای توسعه شهرستان تکاب از دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار می‌دهد.

وی وجود معادن در شهرستان تکاب را زمینه‌ساز خلق فرصت‌های توسعه‌ای دانست و بیان کرد: باید با یک نگاه چند وجهی به بررسی مسایل مربوط به معادن سنگ و کارخانه‌های طلا پرداخت و از فرصت‌های ایجاد شده توسط این ظرفیت بالقوه استفاده و تهدیدها را رفع کرد.

فرماندار شهرستان تکاب، شخصی کردن ارزیابی فعالیت معادن در این شهرستان را نامناسب دانست و افزود: فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های معدنی در تکاب نباید با دیدگاه تک بعدی، بخشی و یک سویه بررسی شود.

ثقفی ادامه داد: هم اینک دو هزار نفر در کارخانه‌های طلای آقدره ، زرشوران ، شرکت‌ها ، کارخانه‌های وابسته و معادن سنگ در تکاب مشغول بکارهستند که قسمت اعظمی از بار اشتغال شهرستان بر دوش آنها است.

فرماندار شهرستان تکاب افزود: تخصیص ارزش افزوده و حقوق دولتی معادن طلا و سنگ به شهرستان تکاب از دیگر مزایای فعالیت‌های معادن در این شهرستان است که باید در مسیر صحیح و در راستای توسعه شهرستان و تجهیز زیرساخت‌ها هزینه شود.

وی گفت: در کنار مزایا و ایجاد اشتغال و مالیات بر درآمد، باید فعالیت معادن وکارخانه‌های وابسته به آنها ساماندهی شده و در چارچوب‌های قانونی و با رعایت اصول زیست محیطی انجام شود.

ثقفی یادآور شد: فعالیت معادن در تکاب موجب ایجاد یک زنجیره اقتصادی در شهرستان شده است که در صورت تعطیلی آنها، جایگزین مناسبی برای اشتغال کارکنان، کارگران و وضعیت اقتصادی شهر به سختی فراهم خواهد شد.

 فرماندار تکاب در ادامه با اشاره به افزایش حجم فعالیت‌های عمرانی در بخش تخت سلیمان گفت: عمده‌ترین فعالیت‌های عمرانی این بخش از جمله اجرای طرح‌های هادی روستایی، احداث خیابان و معابر عمومی با مشارکت گسترده معادن و کارخانه‌های طلا صورت گرفته است که موجب تحول عمرانی چشمگیری در تاریخ این بخش شده است.

کد خبر : ۳۸۴۶۹۱