خبرگزاری کار ایران

محمدی مطرح کرد:

مطالبه اعتبارات 12 پروژه و طرح شهری ارومیه از رئیس‌جمهوری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی ارومیه گفت: 12 پروژه و طرح شهری به وسیله شورای اسلامی شهر از رئیس‌جمهوری مطالبه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، میرعلی محمدی اظهار کرد: ساماندهی پروژه میدان امام‌خمینی‌(ره)، تثبیت الحاق زمین‌های 700 هکتاری حاشیه‌ای به شهر، دستور اختصاص اعتبارات ملی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری و دستور ویژه برای تکمیل پروژه‌های واحدهای مسکونی مهر در ارومیه از جمله مهم‌ترین درخواست‌ها از رئیس‌جمهوری بوده است.

 به گفته وی، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید در سرو، سلماس، قطور و خوی، چالدران و پیرانشهر برای ایجاد بازارچه‌های مرزی و ارائه تسهیلات برای عبور و ایجاد مرکز کالا برای جلوگیری از قاچاق از دیگر مطالبات ما از رئیس جمهوری بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی ارومیه با بیان این که باید بخشی از درآمدهای گمرکات برای بهبود وضعیت اقتصادی به آذربایجان غربی و ارومیه بازگردانده شود، اظهار کرد: تعداد9 گمرک مرزی در این استان وجود دارد که برای تامین نیازمندی‌های استان و توسعه باید بخشی از درآمدهای گمرکات به استان بازگردد.

محمدی اختصاص کمک‌های مالی و اعتباری برای اجرای پروژه ‌های شهری از جمله تراموای ارومیه، شهربازی مدرن، اجرای طرح زباله سوزی و تولید برق و نیز ساخت کمربندی حاشیه شهر را از دیگر مطالبات شورای اسلامی شهر ارومیه از رئیس جمهوری دانست که عملی شدن آنها منجربه توسعه و پیشرفت این شهر خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۵۶۱۲