خبرگزاری کار ایران

عدل‌دوست در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح تفصیلی شهر ارومیه از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

قائم‌مقام شهردار ارومیه از پیشرفت فیزیکی بیش از 85 درصد طرح تفصیلی شهر ارومیه خبر داد.

غلامرضا عدل‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با تاکید بر اینکه توسعه شهر ارومیه تنها براساس اجرای طرح تفصیلی صورت می‌گیرد، گفت: طرح کالبدی آینده ارومیه یعنی طرح تفصیلی فقط در صورت انجام مطالعات کارآمد بر مبنای تعریف اصولی سرانه ها توسعه شهر در 10 سال آینده را را رقم می زند.

وی با اشاره به تعداد طرح‌های تفصیلی تهیه شده در شهر ارومیه، بیان کرد: اولین طرح تفصیلی به مساحت 2500 هکتار در سال 55 تهیه، دومین طرح تفصیلی به مساحت 5215 در سال 69 تهیه، سومین طرح  به مساحت 1548 هکتاردر سال 83 تهیه و ابلاغ آن در سال 89 بود.

عدل دوست با بیان اینکه با توجه به اینکه در طرح تفصیلی نیاز های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای‌شهری با کاربری‌های مختلف تامین ومطالعه می شود، اظهار کرد: در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز 10 ساله به امضای مسئولان‌شهر در کمیسیون ماده 5 می‌رسد و پس از آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب می‌رسد.

وی با اشاره به آغازمطالعات طرح جامع تفصیلی ارومیه از سال 91، گفت: در این طرح تمرکز بیشتر برروی توسعه عمودی شهر است و از آن جایی که چارچوب و قوانین آن از معماری و شهر سازی جدا نیست، به  مقوله حمل ونقل و ترافیک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز توجه شده است.

قائم مقام شهردار ارومیه توسعه پایدار شهر، تامین سرانه‌های خدماتی به صورت عادلانه، ارتقای زندگی شهری را از جمله مزایای طرح تفصیلی شهر ارومیه دانست و بیان کرد: مطالعات طرح تفصیلی شهر ارومیه تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.

کد خبر : ۳۸۶۵۴۰