خبرگزاری کار ایران

سعیدیان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

20 تن گندم توسط مراکز خرید دولتی در سردشت خریداری شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت گفت: حدود 20 تن گندم توسط مراکز خرید دولتی در این شهرستان خریداری شده است.

رسول سعیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سردشت اظهار کرد: سال گذشته 19 هزار و 800 تن گندم از اراضی آبی و دیم شهرستان سردشت برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت با بیان اینکه ظرفیت انبارهای موجود در این شهرستان 2 هزار و 500 تن است، تصریح کرد: در صورت تصویب ستاد خرید گندم شهرستان در خصوص حمل به موقع خرید گندم می‌توان این میزان را تا دو برابر افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت بیشتر از گندم‌کاران، گندم مازاد بر نیاز از گندم‌کاران این شهرستان خریداری می‌شود، بیان کرد: تاکنون ازمزارع گندم آبی و دیم شهرستان سردشت حدود 20 تن گندم توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

این مسئول از راه‌اندازی مراکز خرید گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این منظور شش مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سردست در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی است، افزود: جهاد کشاورزی سردشت آگاهی‌های لازم را در راستای تولید گندم با کیفیت و آفت‌های که در مواجهه با گندم وجود دارد به کشاورزان این شهرستان ارائه می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سردشت با اشاره به میزان خسارت وارده، ادامه داد: 20 تا 80 درصد به محصولات باغی این منطقه بر اثر حوادث غیر مترقبه خسارت وارد شده است.

این مسئول با بیان اینکه 20 درصد به محصولات زراعی آبی و دیم خسارت وارد شده، اعلام کرد: خسارتی که به بخش دامی این منطقه وارد شده در حدود 15 درصد بوده است.

کد خبر : ۳۸۸۸۵۷