خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ خبر داد:

100 هکتار از اراضی شهرستان شاهین‌دژ زیر کشت سیر قرار گرفته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌دژ گفت: 100 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیر قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار ایلنا از شاهین دژ، سعید خدایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرستان شاهین‌دژ قطب تولید سیر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت سیر در شاهین‌دژ، تصریح کرد: 100 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیر قرار گرفته است که این امر شهرستان را به مهمترین قطب‌های تولید سیر در استان و کشور تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌دژ با اشاره به وجود آب و هوای مناسب در این شهرستان، بیان کرد: شهرستان شاهین‌دژ دارای آب و هوای مناسب برای کشت سیر است و این امر سبب شده تا تعداد قابل توجهی از کشاورزان اقدام به کشت سیر کنند.

این مسؤل با بیان اینکه برداشت سیر هر ساله از اواسط تیر ماه در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه طول می‌کشد، اعلام کرد: سیر تولیدی علاوه بر مصرف خود این شهرستان به سایر شهرها و استان های کشور نیز صادر می‌شود.

خدایی با بیان اینکه سیر در اراضی حاشیه رودخانه زرینه رود این شهرستان کشت می‌شود، ادامه داد: به طور متوسط از هر هکتار 25 تن سیر برداشت می‌شود و اشتغال این بخش به صورت مستقیم سالانه 500 نفر است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با اشاره به استانهایی که سیر به آنها صادر می‌شود، اظهار داشت: اردبیل، منطقه تیمورلوی آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و البرز از مقاصد صادراتی سیر تولیدی شهرستان شاهین‌دژ است.

کد خبر : ۳۸۸۸۶۵