خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

احسان‌جوی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۲۵۷

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، مراسم تکریم و معارفه ششمین مدیر عامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌غربی در ۶ سال گذشته امروز با حضور  معاون  وزیر صنعت و معدن و تجارت و خانواده بخش صنعت استان در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

دراین مراسم از مسعود مهدیزاده مدیرعامل سابق تجلیل و احسان جوی سکان‌هدایت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان را برعهده گرفت تا وی ششمین مدیری باشد که بعد از مهدیزاده مشهدی که یکسال قبل به عنوان مدیرعامل انتخاب شده بود به این سمت منصوب شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: تا پایان امسال با راه‌اندازی ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی در سراسر کشور، ۱۸۵ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

علی یزدانی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حوزه ستادی و استانی آن مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این رابطه، ایشان اجرای این سیاست‌ها را برای سه قوه، اصحاب رسانه، سرمایه‌گذاران، تشکل‌های مردم نهاد و عموم مردم جامعه واجب دانسته و بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، دولت نیز خود را مکلف به اجرای این سیاست‌ها دانسته و فردا چهاردهمین جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در تهران برگزار می‌شود.

یزدانی از راه‌اندازی ۱۰هزار بنگاه راکد و زیر ظرفیت تولید و 2 هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: راه‌اندازی این واحدها که ۴۲۰ واحد آن در استان آذربایجان‌غربی قرار دارد سبب اشتغال ۱۸۵ هزار نفر در کل کشور می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به وجود ۹۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کل کشور بیان کرد: در این رابطه در ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در قالب حق بهره‌برداری و انتفاع زمین واگذار می شود.

یزدانی اظهار داشت: هم اکنون در ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان آذربایجان‌غربی از مجموع ۳۴ شهرک و ناحیه، زمین واگذار شده است.

وی افزود: با مطالعه‌ و تحقیقی که بانک جهانی از ۱۰ هزار بنگاه تولیدی در ۸۰ کشور دنیا انجام داده مشخص شده است که بیشتر مشکلات آنان همانند کشورمان، مشکلات مربوط به نقدینگی، امنیت سرمایه‌گذاری، قوانین و مقررات و نیز بازار بوده است.

یزدانی تصریح کرد: باید در شهرک‌های صنعتی به مسائلی همچون ایمنی، سلامت، محیط زیست و آموزش بیش از پیش توجه شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی کوچک واجد شرایط صادرات در کشور خبر داد و گفت: در این رابطه ارتقاء رقابت‌پذیری، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز