خبرگزاری کار ایران

کنترل ۱۳ مورد طغیان بهداشتی در بوکان

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: ۱۳ مورد ظغیان بهداشتی مربوط به آب و مواد غذایی در این شهرستان به موقع شناسایی و کنترل شد.

رحیم ایزدمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بوکان گفت: با عنایت به فصل گرما و لزوم تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی برای کنترل طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا ضمن کشف وشناسایی ۱۳ مورد طغیان اقدامات مداخله‌ای به منظور رفع عوامل خطر صورت گرفت.

وی افزود: اقدامات تشدیدی در حوزه‌های آموزش واطلاع‌رسانی، هماهنگی‌های درون و برون بخشی، برنامه‌های مرتبط با کنترل کیفی، نظارت بر مراکز و اماکن هدف صورت گرفته است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: در همین زمینه ۲۱ هزار و ۳۳۶ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی در حوزه شهری و روستایی، ۷۰۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی و ۶۰۲۲ مورد بازدید از مراکز و اماکن صورت گرفته و تعداد ۳ واحد به دلیل تخلفات بهداشتی پلمپ شد.

ایزدمهر از همه همشهریان خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده در فصل تابستان از موادغذایی استفاده کنند که به روش بهداشتی تهیه شده‌اند چون بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک در این فصل رشد می‌کنند و از طریق آب و غذای آلوده به بدن وارد می‌شوند و اغلب عامل بروز بیماری‌های خطرناکی هستند.

کد خبر : ۳۹۷۹۵۴