خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد خبر داد:

پیشرفت 85 درصدی احداث مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از پیشرفت 85 درصدی عملیات احداث مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان خبر داد.

سامدند مرزنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد گفت: مرکز سلامت خلیفان یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده است که در زمینی به مساحت 625 متر مربع و مساحت زیربنای 600 متر مربع در دو طبقه به ارزش بالغ بر 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع برای جمعیت 3500 نفری منطقه خلیفان و کانی سیب با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال احداث بوده و در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تمامی سعی دانشگاه متبوع این است که پروژه‌های بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات مطلوب به همشهریان عزیز در حداقل زمان ممکن به اتمام برسند و با توجه به اینکه برنامه تدوین شده با زمان‌بندی مشخصی در این زمینه در نظر گرفته شده، تحقق این مهم را تسهیل کرده است.

مرزنگ گفت: برای ارائه خدمات مطلوب درمانی سطح 1 بهداشت دهان و دندان در این مرکز برای تجهیز واحد دندانپزشکی آن حدود 250 میلیون ریال به یونیت دندان پزشکی آن اختصاص داده شده است و بزودی پس از بهره‌برداری از آن در مرکز سلامت شهری روستایی خلیفان راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مراکز بهداشتی درمانی روستایی کاولان، قمطره، کانی سیب، گوک تپه و کوشکدره و همچنین مرکز سلامت جامعه شهری بداق سلطان در مجموع بالغ بر 3 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: مرکز سلامت روستایی خلیفان با دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی، پزشک عمومی، مامایی، بهداشت محیط و حرفه‌ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و داروخانه و 4 خانه بهداشت  و 9 قمر و 15 نفر پرسنل تحت پوشش خود به جمعیت حدود 3500 نفری این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

کد خبر : ۳۹۹۱۴۲